Érd el a csúcsot – a Kalifa energiát ad hozzá!

Az olajos magvakat és aszalt gyümölcsöket forgalmazó cég az elmúlt egy évben robbant be a magashegyi expedíciók sorába, s a tervek szerint hosszabb távon szponzorálna kihívásokat. (x)

Egy hónapja már, hogy befejeződött a Kalifa Himalája Expedíció 2018, amelynek keretében három magyar „nyolcezres” expedíció indult a Himalájába. Március végén elsőként Klein Dávid kelt útra, hogy a 8027 méter magas Sisapangmát megmássza, magashegyi teherhordók és pótlólagos oxigén nélkül. Néhány nappal később, húsvéthétfőn Varga Csaba is elindult, hogy a Kancsendzönga 8586 méter magas csúcsára feljusson, közben pedig az 5500 méteren kialakított alaptáborban elhelyezze az idén öt esztendeje, 2013-ban a hegyen elhunyt Erőss Zsolt és Kiss Péter tiszteletére készített emléktáblát. Július 7-én pedig Suhajda Szilárd a Karakorumban található Gasherbrum I és II felé vette az irányt, hogy a 8080 méter magas Gasherbrum I meghódítását követően „átnyergeljen” a Gasherbrum II 8035 méter magas csúcsára. Mindhárom expedíciónak a Gilan Trading Kft., ismertebb nevén Kalifa, volt a névadó támogatója és kommunikációs központja.

Biró Dániel, a Kalifa kommunikációs menedzsere foglalkozott mindhárom idei expedícióval.

„Tavaly kezdtük az ismerkedést a magashegyi hegymászással, ekkor még nem főtámogatóként, de beszálltunk a Magyar Everest Expedíció 2017 szponzorai közé – kezdte Biró Dániel, a Kalifa kommunikációs menedzsere. – Klein Dávid és Suhajda Szilárd a Mount Everest megmászására indult, és ismert személyiségek, hazai sztárok mellett Sarhan Omar, cégünk tulajdonosa is elkísérte a fiúkat az alaptáborig. Az út meghatározó élmény volt, elmélyítette kapcsolatunkat a magashegyi hegymászással.”

 

 

S miért éppen a magashegyi hegymászás támogatására és miért Klein Dávidra esett a választás?

„Egy sajtótájékoztatón feltett kérdésre, hogy mit eszik a hegyen, Dávid kiemelte, az olajos magvak és aszalt gyümölcsök instant energia- és tápanyagforrást jelentenek, könnyen emészthetők, finomak, na és persze kevés helyet foglalnak a csomagban, márpedig nyolcezer méter felett minden dekagrammnak jelentősége lehet. Ekkor jött az ötlet, hogy Dávid hiteles márkanagykövetünk lehetne, s felvettük vele a kapcsolatot. A magashegyi hegymászásban pedig megtaláltuk azt a kombinációt, amelyen keresztül kifejezhetjük cégünk alapelveit. Egészségtudatos és mozgásban gazdag életmód, kitartás és küzdeni tudás. Mindezt keretbe foglalja a természet szeretete, a környezettudatosság és az idegen kultúrák iránti tisztelet.

 

Klein Dávid (balra) a Sisapangma után a Gasherbrumon is próbálkozott az idén.
Fotók: Kalifa Himalája Expedíció 2018

 

Úgy gondoltuk, a magyar társadalom számára pozitív példát állíthatunk a magashegyi expedíciózáson keresztül, amely persze messze túlmutat a hegymászáson. Tanuljunk meg küzdeni a céljainkért! – ez volt az egyik legfontosabb üzenet.”

A Kalifa Himalája Expedíció 2018 előtt, a tavaly nyári Mount Everest-expedíció után, 2017 második felében a cég teljeskörű támogatást nyújtott Klein Dávid és Suhajda Szilárd felkészüléséhez, illetve Békéscsabán, Budapesten, Miskolcon és Pécsen dupla előadásokat szervezett, amelyekre helyszínenként 600 fős hallgatóság gyűlt össze. Az előadások ingyenesek voltak, a délelőtti etapban diákok hallgathatták a hegymászók élménybeszámolóit, délután pedig minden érdeklődőt szeretettel vártak. A Kalifa Himalája Expedíció egyértelműen növelte a márka ismertségét, annak ellenére is, hogy nem sikerült a csúcselérés.

 

Varga Csaba a Kancsendzönga alaptáborában fúrt és kalapált is

 

„Természetesen a csúcsnak mindenki örült volna, de a kezdetektől hangsúlyoztuk, hogy számunkra ez közel sem minden, ahogy a hegymászásban sem minden a csúcs. Erőss Zsoltot idézve, jó dolog elérni a csúcsot, mert az a pont az i-re. De valóban fontosabb, hogy hogyan teljesítettük az utat, amely oda vezetett. Ezen az úton bármi megtörténhet,

a hegymászás olyan sport, amely során a hegymászónak számos objektív veszéllyel kell szembenéznie ragyogó időben is. Ha pedig gyülekeznek a viharfelhők, könnyen kritikussá fokozódhatnak a kiszámíthatatlan tényezők.

A döntés kizárólag a hegymászóé, van, aki tovább megy, és van, aki visszafordul. Az idén erre is, arra is volt példa. Bojan Petrov bolgár hegymászó, akinek tíz nyolcezres csúcsa volt, mint Erőss Zsoltnak, a Sisapangmán kialakult viharban tovább ment, amikor mindenki más visszafordult. Sajnos nem jött le a hegyről. Ugyanakkor az olasz Giampaolo Corona és a német Luis Stitzinger felértek a Gasherbrum I csúcsára, amikor hasonló szituációban Klein Dávid, Suhajda Szilárd és a másik olasz hegymászó, Mario Vielmo visszafordultak. Ez egy ilyen sport.”

 

Suhajda Szilárd az alacsonyabb részen még ragyogó napsütésben mászhatott a Gasherbrumon.

 

A magashegyi expedíciók esetében rendre visszatérő téma, hogy egy cég mit nyer a támogatással.

„Hitelességet nyertünk. Egyre többen összekötik a hegymászást, a túrázást, a természet szeretetét a Kalifával. A közösségi médián keresztül közvetlenül is érezzük, micsoda lelkesedést sikerült kiváltanunk az emberekből.

Sorra kapjuk az üzeneteket a hétvégi túrákról, az aktív nyaralásokról, kirándulásokról, pedig nem tettünk semmiféle felhívást, nem szerveztünk nyereményjátékot, mégis sokan lefényképezik, ahogy valamilyen Kalifa-csemegét fogyasztanak a csúcson – ez számunkra nagyon fontos visszajelzés, és mérhetetlenül büszkék vagyunk. Mivel a cégnél sokan sportolnak, túráznak, járják a természetet, mindvégig kiemelt üzenet volt a környezettudatos életmód fontossága is. Ami felmegy a hegyre, jöjjön is le, ne maradjon fent semmiféle hulladék. Ennek a szemléletmódnak az erősítése már önmagában is érték.”

 

A tulajdonosnak hiányoztak a hazai ízek

A palesztin származású Sarhan Omar, a Kalifa tulajdonosa a nyolcvanas években érkezett Magyarországra, még ösztöndíjas egyetemistaként, s meglepődve tapasztalta, hogy a hazájában oly’ népszerű aszalt füge, datolya, pisztácia vagy a mandula hiányoznak a boltokból. Hazájában a különböző olajos magvak és aszalványok már harminc évvel korábban is alapvető élelmiszernek számítottak, míg Magyarországon abban az időben a banán, a narancs és a mandarin számított egzotikumnak. Cégét, a Kalifát az Iránban található, a világ legfontosabb pisztáciatermelő területéről nevezte el, s elmondása szerint az elmúlt harminc évben kialakított kapcsolatnak köszönhetően a földimogyorót Argentínából, a datolyát elsősorban Tunéziából, míg a fügét Görögországból vagy Törökországból importálják.

 

 

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Tippek a túrahátizsák könnyítéséhez
Az érettségi miatt kihagyja az Eb-t, de a világbajnokságon nagy céljai vannak
Videók segítségül a Kinizsi Százas teljesítéséhez
Dilemmázik, melyiket erőltesse: az aszfalt az elsődleges, de terepen eredményesebb
Sportfesztiválok jönnek a diáksportban

Videók

A rendőrök biztos nem örülnek neki, de így is át lehet bringázni egy hídon
Ha a vadvízi kajakozásnak vannak fokozatai, akkor ez a legerősebb
Mikor méterek döntenek életről és halálról: több mint százzal siklott át két épület között

Hegymászás

A Mount Everest első nagy tragédiája, amelyből semmit sem tanultunk
Amikor még a kaland volt a lényeg: egy könyv, ami közelebb hozza a hegymászást
Kihívástól függ, hogy futva, gyalogosan vagy kerékpárral járja a hegyeket

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.