Hegymászók edzésformái is

Az extrém sportolók, bízva testükben több ezer méter magasban, életüket kockáztatva próbálnak magasabbra jutni, vagyis hatalmas koncentrációra és erőteljes fizikumra van szükségük.

A hegymászás teljes testi erőt kíván, mert a test minden izma hatalmas erőt fejt ki mászás közben. A kar-, láb-, törzsizmok megerősítésére nagyon sok edzőteremben vagy szabadban végezhető gyakorlatot végeznek még a legrutinosabbak is egy-egy expedíció előtt.

Futás
A hegymászók szeretnek egyedül edzeni, a futás pedig kiváló sport, ha valaki egyedül szeretne lenni a gondolataival. A hegymászóknak ez nagyon jó kondicionáló edzés, jót tesz a lábnak és a tüdőnek.

 

A futás nagyon jó kondicionáló edzés /Fotó: Shutterstock

 

Húzódzkodás
A húzódzkodás az egyik legkeményebb alapgyakorlat, amellyel erősíti a hát-, váll-, kar- és törzsizmokat. A hegymászók edzésének szinte kötelező gyakorlata.

Fekvőtámasz
Ez is egy olyan ősrégi, jól bevált gyakorlat, amihez még csak edzőterembe se kell menni. A fekvőtámasz során egyszerre dolgoztatjuk meg az összes nagyobb izomcsoportot. A teljes testet erősíti, különösen a váll, has, mellkas, hát, alkar régióit.

Plank
Mostanában egyre kedveltebb a plank, már csak azért is, mert otthon, lakásban is könnyen kivitelezhető a gyakorlat. A saját testsúllyal végzett gyakorlat az egyik leghatásosabb alakformáló. A hegymászók pedig azért szeretik, mert nemcsak megerősíti a has- és hátizmokat, hanem az egyensúlyérzéket is javítja, amire különösen szükség van több ezer méter magasban.

 

A plank az egyensúlyérzetet is javítja /Fotó: Shutterstock

 

Sarokemelés
A hegymászók lába is extra terhelést kap, az alsó lábszár erőssége nagyban befolyásolhatja a mászást. A vádli megerősítésére nagyon jó gyakorlat, amikor a sarkunkat felemelve lábujjhegyre emelkedünk.

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Úgy taktikázott, hogy ne szálljon el a pulzusa, pályacsúccsal győzött az UTH-n
Kis híján elaludt a frissítő állomáson, végül bronzérmet szerzett a 48 órás vb-n
Eszkimó hagyatékból született a harcos kajakpóló
Amit nem érdemes kihagyni: erőnléti edzések a futók számára
Hibázott, de női magyar csúcsot döntött és bronzérmet szerzett a 48 órás vb-n

Videók

Hetvenévesen úgy futotta le a száz métert, hogy leesett a nézők álla
Mint egy sosem látott világ: merülés a jég alá, egyetlen mély levegővel
A rendőrök biztos nem örülnek neki, de így is át lehet bringázni egy hídon

Hegymászás

A Mount Everest máig megoldatlan százéves rejtélye
Minden férfi szerelmes volt belé, ő viszont csak a hegyekbe: az első nő a K2-n
Varga Csaba az utolsó nyolcezresre indult, amelynek csúcsán még nem álltak magyarok

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.