Hegymászók edzésformái is

Az extrém sportolók, bízva testükben több ezer méter magasban, életüket kockáztatva próbálnak magasabbra jutni, vagyis hatalmas koncentrációra és erőteljes fizikumra van szükségük.

A hegymászás teljes testi erőt kíván, mert a test minden izma hatalmas erőt fejt ki mászás közben. A kar-, láb-, törzsizmok megerősítésére nagyon sok edzőteremben vagy szabadban végezhető gyakorlatot végeznek még a legrutinosabbak is egy-egy expedíció előtt.

Futás
A hegymászók szeretnek egyedül edzeni, a futás pedig kiváló sport, ha valaki egyedül szeretne lenni a gondolataival. A hegymászóknak ez nagyon jó kondicionáló edzés, jót tesz a lábnak és a tüdőnek.

 

A futás nagyon jó kondicionáló edzés /Fotó: Shutterstock

 

Húzódzkodás
A húzódzkodás az egyik legkeményebb alapgyakorlat, amellyel erősíti a hát-, váll-, kar- és törzsizmokat. A hegymászók edzésének szinte kötelező gyakorlata.

Fekvőtámasz
Ez is egy olyan ősrégi, jól bevált gyakorlat, amihez még csak edzőterembe se kell menni. A fekvőtámasz során egyszerre dolgoztatjuk meg az összes nagyobb izomcsoportot. A teljes testet erősíti, különösen a váll, has, mellkas, hát, alkar régióit.

Plank
Mostanában egyre kedveltebb a plank, már csak azért is, mert otthon, lakásban is könnyen kivitelezhető a gyakorlat. A saját testsúllyal végzett gyakorlat az egyik leghatásosabb alakformáló. A hegymászók pedig azért szeretik, mert nemcsak megerősíti a has- és hátizmokat, hanem az egyensúlyérzéket is javítja, amire különösen szükség van több ezer méter magasban.

 

A plank az egyensúlyérzetet is javítja /Fotó: Shutterstock

 

Sarokemelés
A hegymászók lába is extra terhelést kap, az alsó lábszár erőssége nagyban befolyásolhatja a mászást. A vádli megerősítésére nagyon jó gyakorlat, amikor a sarkunkat felemelve lábujjhegyre emelkedünk.

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Tizennyolc hónap után hitelesítették az elképesztő rekordot
Korlátozott számban férfiak is indulhatnak a vasárnapi női futóversenyen
Esőcseppek, emelkedők – a végén lángos!
Suhajda Szilárd a Lhoce megmászása után jövőre a Mount Everesttel próbálkozik
Juhász Mihály, a MyWay240 győztese hasonlóan hosszú távra többet nem nevez

Videók

Játszótér, ami nem a gyerekeké – de melyik felnőtt mer felülni erre a hintára?
Hetvenévesen úgy futotta le a száz métert, hogy leesett a nézők álla
Ez több mint ugrálás a mólóról: bátor gyerekek akcióival lassan beindul a nyár

Hegymászás

Elkészült a filmelőzetes Erőss Zsolt elvesztéséről, felesége szemszögéből
Kevesebb mint 190 nap alatt teljesítené a tizennégy nyolcezrest a hegymászónő
Mindkét lábát elveszítette, de hét évvel később feljutott a Mount Everestre

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

Utazzon Karintiába: evezős túra a Dráván vagy 36 hajtűkanyar a panorámaúton
Mozogni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
Tippek a víz szerelmeseinek: termálfürdő, vízi csúszda és egyedülálló kilátás
Felhőtlen szórakozás az Alpok déli oldalán
Vidám téli vakáció a család minden tagjának Ausztria déli tartományában

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.