48 hegycsúccsal osztotta meg a gyászát

Carrie Thompson fia 23 évesen öngyilkos lett. A veszteségtől összetört anya fia emlékére túrázni kezdett, és egy év alatt negyvennyolc 1200 méter feletti hegycsúcsot járt be.

Carrie Thompson 2020 első napján az Egyesült Államokban található Mount Pierce 1300 méter magas csúcsához közeledett, amikor a szél felerősödött, a látótávolság pedig szinte nullára csökkent. Már éppen a visszafordulást fontolgatta, amikor két nőt pillantott meg maga előtt, amint éppen összehúzzák a kabátjukat. Csatlakozott hozzájuk, és a társaságukban folytatta tovább az útját. A csúcson elővett egy zöld kalapot, készített egy fényképet, majd a levegőbe szórt egy kis hamut. Társai csak a visszaút végén kérdeztek rá, miért tette mindezt.

Carrie Thompson készséggel válaszolt, elmondta, hogy fia néhány hónapja öngyilkos lett, és az ő emlékére járja a hegyeket, a hamvait szórja szét.

„Huszonhárom éves volt, amikor elhunyt – idézi Carrie Thompsont a New York Times. – Mindig is nagyon szerette a természetet. Annak érdekében, hogy megbirkózzam a hiányával, New Hampshire állam negyvennyolc csúcsának meghódítását tűztem ki célul. A folyók, az erdők, a beláthatatlan tájak mind segítették a gyógyulás folyamatát. Minden lépéssel közelebb kerültem ahhoz, hogy magam mögött hagyjam azokat a stigmákat, amelyekkel a társadalom az öngyilkosság miatt megbélyegzett.”

A gyászoló nő nem véletlenül választotta ezt a kihívást, 1957-ben egy csapat túrázó megmászta New Hampshire állam 48 legmagasabb, 1200 méter feletti hegyét, s ezzel hagyományt teremtettek. Példájukat évente több százan, összesen már több mint 16 ezren követték, a teljesítők a White Mountain Four Thousand Footer Club csoportba kérhetik felvételüket.

„Ben elvesztése után tudtuk, hogy valamit tennünk kell – folytatta Carrie Thompson. – Teltek a hónapok, és egyszer csak a férjemmel kitaláltuk, hogy elindulunk ezen a túrasorozaton. Miközben az első hegyre tartottunk, mély szomorúságot éreztünk a szívünkben, hogy a fiunk nem lehet velünk, de amikor a csúcson állva a kedvenc hegyeire tekintettünk, hirtelen eltűnt a keserűség, és végre szabadon lélegeztünk. Minden hétre időzítettünk egy csúcsot, lassan megtanultunk éjszaka is navigálni, sátorban aludni, sziklás terepen haladni, és útvonalat tervezni. A Moriah-hegy meghódítása igazi katartikus élményt adott, az volt az első csúcs, amelyet egyedül másztam meg. A hóval borított fák, a tiszta égbolt, a talpam alatt ropogó hó adta élmény örökre velem marad.

A semmihez sem hasonlítható csendben éreztem a fiam jelenlétét, tudtam, hogy büszke lenne rám.”

Carrie Thompson az út során számos olyan túrázóval találkozott, akik közeli hozzátartozót vesztettek el életük során, és a közös beszélgetések sokat segítettek, hogy feldolgozza az őt ért megrázkódtatást. A legutolsó csúcsot végül hat nappal fia halálának első évfordulója előtt érte el.

„Ahogyan a Carrigain-hegyen álltam, és néztem az előttem elterülő, örökkévalóságot megidéző panorámát, hirtelen rádöbbentem, hogy megtaláltam azt a helyet, amely méltó arra, hogy a fiam iránt érzett gyászt magamról levessem. Hiányzik Ben, minden nap gondolok rá. A világ tetején állva ugyanakkor azt éreztem, hogy képes vagyok elengedni. A hegyek elbírják a terhet helyettem, hiszen ahogyan a gyász az életemben, azok is örökké léteznek.”

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM.

A Késely családban mindenki rendszeresen mozog és nagy terveket sző
Ne rángassuk a súlyokat! – egyedül építette fel magát a nulláról a vb-címekig
Minden férfi szerelmes volt belé, ő viszont csak a hegyekbe: az első nő a K2-n
Molnár Péter nem zárja ki, hogy valaha visszatér a versenyzéshez
Gyomorprobléma hátráltatta, ám ez sem akadályozta meg az ob-győzelmét