Így számolhat le a túrázókat is sokszor kínzó állandó térdfájdalommal

Hátizsákunk súlyának csökkentése mellett speciális túrabotos technikát is alkalmazhatunk a lejtőkön.

Az egyik legkellemetlenebb, a túrázást megnehezítő sérülés a térdfájás, amely séta közben állandóan problémát okozhat. Vannak, akik csak akkor éreznek kellemetlenséget, amikor hegynek fel- vagy lefelé sétálnak, ami nem feltétlenül a térd, inkább a csípő körüli izmok gyengesége miatt fordulhat elő. A térdfájás indoka sokrétű lehet. Természetesen bármit is csinálunk, érdemes előtte szakorvossal konzultálni, de az alábbi videón hallható tanácsokat is érdemes fontolóra venni.

„Számos olyan gyakorlat van, amelyet bárki elvégezhet a térdfájdalom enyhítésére, függetlenül attól, hogy mi a pontos diagnózis – mondja a videóban a Chase J. Tucker, aki személyi edzőként dolgozik, szabadidejében pedig rengeteget túrázik. – Nem a pihentetésre, a jegelésre, a sebészeti beavatkozásra gondolok, egyszerű, könnyen kivitelezhető gyakorlatokról van szó.”

Chase elmondása szerint a problémának rövid és hosszabb távú megoldása is létezik.

A gyorsabb verzió lényege a térdízületet érő terhelés csökkentése. Ebből a célból igyekezzünk elkerülni a meredek szakaszokat, keressünk minél simább, minél kisebb szintemelkedésű túraútvonalakat. Ha nagyobb lejtőhöz érünk, ne egyenesen szaladjunk le rajta, hanem igyekezzünk cikk-cakkban haladni, így kisebb szintcsökkenés jut a lépésekre. Ugyancsak hasznos, ha minél könnyebb hátizsákot cipelünk, súlyunk a lehető legoptimálisabb, és túrabotokat használunk. A lejtőn lefelé ezek segítségével speciális technikát is alkalmazhatunk, ennek bemutatása a videóban 3:36-nál látható.

A hosszabb távú megoldás lényege, hogy olyan izmokat is működésre bírjunk és megeddzünk, amelyekre amúgy nem fordítunk figyelmet, de megerősítésük segít a fájdalom leküzdésében. Egy erre vonatkozó gyakorlat bemutatását 5:40-től lehet megnézni a felvételen.

„Mivel rengeteget ülünk, sok izmunk elgyengül. Ezek megerősítése sokaknál megoldhatja a problémát. A csípő és a fenék izmainak edzésével idővel a térdre jutó terhelés is csökkenni fog. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a térdproblémákat a csontok sérülése okozza, de a legtöbb esetben ez az izomgyengeségre vezethető vissza. Élsportolók is végeznek hasonlókat, különösen a rehabilitációjuk alatt. Ha le akarjuk győzni a térdfájást, nincs mese, rendszeresen kell tornáznunk.”

A személyi edző kiemeli, a legtöbb gyakorlathoz nem kell semmilyen felszerelés, otthoni körülmények között nyugodtan elvégezhetjük.

A videón 7:28-tól látható Trendelenburg-teszt elvégzésével felmérhetjük, milyen az aktuális állapotunk, és rendszeres elvégzésével folyamatosan tesztelhetjük a fejlődésünket. A farizom erősítésére vonatkozó gyakorlathoz pörgessük 9:30-ra a számlálót. Nagyon fontos megjegyezni azonban, hogy bármilyen fájdalmat érzünk is a torna közben, csökkentsük az ismétlésszámot, a mozgástartományt, vagy hagyjuk abba a gyakorlatot.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Íme, 4 gyakorlat: a nőknek is fontos tesztrészük a válluk, figyeljünk oda rá
Milyen cipőnek kell minden sportoló felszerelésében benne lennie?
Hat férfiasan praktikus tipp a tökéletes melegítő megtalálásához
Megújul a diáksport – interjú Balogh Gáborral, a diáksportszövetség elnökével
A nagy tejdilemma: állati vagy növényi eredetű tejet igyunk?

Videók

Mikor méterek döntenek életről és halálról: több mint százzal siklott át két épület között
A kötélen egyensúlyozás csúcsa, amikor csak egy hiba választ el a biztos haláltól
Te meddig tudsz dekázni? Ő a Mount Everestig!

Hegymászás

Kihívástól függ, hogy futva, gyalogosan vagy kerékpárral járja a hegyeket
Küldetéstudata volt, tudása viszont semmi: az őrült mászón a hite sem segített
Három nap és két éjszaka a halálfalban: kőzápor után magyar siker az Eigeren

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.