Túra közben is játszhat a család

Aki gyerekek társaságában indul hosszabb kirándulásra, jól teszi, ha felkészül rá, hogy a csemeték elunhatják magukat. Néhány egyszerű, de nagyszerű játék segíthet abban, hogy még jobban élvezzék az utat.

Gyerekekkel nem mindig egyszerű, de cserébe nagyon szórakoztató lehet a túrázás. Korábbi cikkünkben már adtunk tippeket, mire figyeljünk, ha azt szeretnénk, hogy káosz helyett maradandó élményben legyen részünk. Ezúttal néhány játékötlettel jelentkezünk, amelyek élvezetesebbé tehetik a kirándulás olykor lassan pergő perceit.

Állat-, növény- és tárgyvadászat
Természetesen nem arról van szó, hogy adjunk puskát a gyermek kezébe, és apával együtt ejtse el az esti betevőt. Ez egy ártalmatlan játék, amelynek célja, hogy csemeténk szórakozva ismerje meg a természetet. Mielőtt útnak indulunk, készítsünk elő papírt, amelyre néhány olyan állatot, növényt, egyebet rajzolunk, amellyel az út során jó eséllyel találkozunk. Minden ábra mellett legyen egy üres négyzet is. Ha megtalálták az adott élőlényt vagy tárgyat, a gyerekek tegyenek egy ikszet a négyzetbe, a játékot az nyeri meg, aki először rajzolt ikszet az összes négyzetbe. Természetesen ha a Mátrában túrázunk, ne legyen a feladatok között oroszlán, zebra és pálmafa, ellenben pillangó, fenyőfa és egy kilátó egészen nyugodtan szerepelhet rajta…

Geocaching
Tavaly szeptemberben már írtunk róla, hogyan működik az újkori kincsvadászat, amelyet zsúfolt városokban is könnyedén űzhetünk, de a természetben is megpróbálkozhatunk vele. A népszerűbb turistaútvonalak mentén jó eséllyel rejtettek el kis ládákat, dobozokat, ezeknek a felkutatása élvezetes családi program lehet. Hátránya, hogy GPS-képes telefon és stabil internetkapcsolat szükséges a működéséhez, utóbbi a természet lágy ölén nem mindig jellemző.

Járj úgy, mint egy…
Április elseje egy ideje nemcsak a bolondok, hanem a hülyén járás világnapja is. A hóbort, amely a Monthy Python egyik jelenetéből eredeztethető, mára Magyarországon is kezdi megvetni a lábát. Hogy miről is van szó, az alábbi videóból tökéletesen kiderül:

Ha gyerekekkel túrázunk, biztosan lehetünk benne, hogy az erre való felhívás elnyeri a tetszésüket. De irányíthatjuk is őket, például: „Járj úgy mint egy csimpánz, kenguru, ebihal…” Minél képtelenebb feladatokat találunk ki, annál viccesebb lesz a megvalósítás.

Dalolás
Sokan szeretik, mások falra másznak tőle, de ettől még tény, hogy a közös éneklés segít összekovácsolni bármilyen csapatot. Nem kell, hogy mindenkinek hibátlan énekhangja legyen, és a nyár topslágereire sem szükséges rágyújtani. A legtöbbször a mindenki által ismert, kedvelt, esetleg humoros dalok a nyerők.

Ábécéjáték
A környezet megfigyelését segíti az a feladat is, miszerint keresni kell valamit a látótérben, ami a-val kezdődik. Ha a játékban részt vevő összes családtag sikeresen talált ilyet, tovább lehet menni a b-re, és így tovább. A nehezebb betűket bátran vonjuk össze az előttük vagy utánuk következőkkel.

Mi lesz a vacsora?
Aranyos és kellően változatos az a játék, amelynek lányege, hogy közösen készüljön el az aznapi vacsora. Két nehézségi fokozat közül választhatunk – a könnyebbikben megbízzuk a résztvevőket, hogy vigyék magukkal a vacsorának tervezett étel egyik alkotóelemét. Erre egész nap nekik kell vigyázniuk. Este mindenki összegyűl, és elvégzi a vacsorakészítésnek azt a fázisát, amely az alkotóelem szerint az övé. Például ha nyárson szeretnénk szalonnát sütni, a családtagok között szétosztjuk a szalonnát, a hagymát, a nyársakat, a kenyeret stb. Este mindenki kiveszi a részét (bevágja a szalonnát, nyársra tűzi, kenyeret szeletel, felaprítja a hagymát) az étel elkészítéséből, így nem egy emberre hárul az összes feladat. A nehezebb változatban a játék kitalálója nem teszi közzé, mi lesz a vacsora, egyszerűen szétosztja a hozzávalókat, és a résztvevőknek maguknak kell kitalálniuk, mit alkothatnak belőle.

Elszállt a kuplung, elesett futás közben, nem volt erő a lábaiban – mégis megnyerte a 12 órás ob-t
Imádja az edzéssel járó endorfinlöketet Jon Bon Jovi
Hogyan segíthetnek a sportklubok az iskolások mozgásra ösztönzésében?
A pózolás művészetének elsajátítása nélkül nem lehet versenyt nyerni
Tekerj otthon, sportolj akár esőben is