Hasznos eszközök otthoni edzéshez

Akik korábban hozzászoktak a rendszeres testmozgáshoz, nehezen viselhetik, hogy a négy fal közé szorulnak – a Csupasport állandó szerzője nekik kínál változatos otthoni edzésmódszereket.

A koronavírus-járvány miatt szinte mindenki arra kényszerült, hogy otthon eddzen. Szerencsére a négy fal között is lehet hatékonyan, egyszerű eszközökkel komplex módon tréningezni. A sportágspecifikus edzéseket nem lehet tökéletesen megoldani, de az erőnlétünket szinten tarthatjuk, sőt fejlődhetünk is.

Rengeteg edzésforma, -módszer létezik, ezeket meg sem kísérlem mind bemutatni, ehelyett az otthon leghasznosabb eszközökről írok.

 

TRX

Az edzőheveder vagy köznyelvi nevén TRX a legsokoldalúbb eszköz otthonra, rengeteg gyakorlatot lehet végezni vele, minden izomcsoport edzhető vele, kiváló a mozgásminták és a testtudat fejlesztésére, mert saját testsúlyunkat mozgatjuk meg. Ha korábban nem találkoztunk ezzel az eszközzel, használata kis tanulást igényel, de találhatóak róla hiteles, jól összeállított oktatóvideók az interneten.

 

KETTLEBELL

Két jól megválasztott füles golyó, és mehet is a komplex funkcionális edzés. De… Ha nem ismerjük a kettlebelledzés alapjait, ne egyedül kezdjünk vele ismerkedni. A kettlebelles gyakorlatok elsajátításához mindig kérjük szakember segítségét, mert amilyen hasznos eszköz, olyan könnyen meg is sérülhetünk, ha rosszul használjuk.

 

KÉZI SÚLYZÓK

Az állítható, tárcsás súlyzók szintén sokrétű, összetett edzést tesznek lehetővé, rengetegen kezdték a testépítést és az erősportokat otthoni „gyúrással”. Legjobb, ha párban szerezzük be a súlyzókat, kezdőknek legalább 10 kilogrammig szerelhetőt érdemes, mert gyorsan nőnek a munkasúlyok. Haladóknak, erősebb sportolóknak a 20-25 kilogrammos súlyzók is szükségesek lehetnek.

Itt is fontos az alapok megtanulása, ismerkedés a kis súlyokkal, amelyhez videók vagy akár mobilapplikációk nyújthatnak segítséget.

 

GUMISZALAG

Egyik személyes kedvencem, bárhol végezhető, és könnyű megtanulni. Különböző ellenállású szalagok léteznek, így itt is növelhetjük a terhelést, akár 60-70 kilogrammos ellenállásig. Egy gyengébb és egy erősebb szalaggal tökéletesen kiegészíthetjük a saját testsúlyos edzésünket, és végezhetünk húzómozgásokat anélkül, hogy húzódzkodó rúd vagy súlyzók kellenének. Kézi súlyzók mellé is tökéletes kiegészítő.

 

HÚZÓDZKODÓ RÚD

Az egyszerűen az ajtókeretbe illeszthető, vagy falra fúrt rúddal számtalan gyakorlat végezhető, a saját testsúlyos edzés egyik legjobb eszköze, haladóknak kifejezetten ajánlott.

Nemcsak húzódzkodni lehet rajta, komplex törzsedzést végezhetünk, erősíthetjük a teljes felsőtestünket.

 

FEKVŐTÁMASZÁLLVÁNY/KORLÁT

A párhuzamos korlát vagy nagyobb fekvőtámaszállvány a fent leírt húzódzkodó tökéletes párja, a tológyakorlatokhoz ideális, de ezen is edzhetjük a törzsünket, egyéb izmainkat.

 

SÚLYMELLÉNY, BOKASÚLY

A testre rakható súlyok, mint súlymellény, bokasúly, akkor vállnak hasznossá, ha a saját testsúlyunk néhány gyakorlatban már túl kevés terhelést ad.

A húzódzkodó, tolódzkodó eszközökhöz jó kiegészítők, ezzel már kiadós erősítő edzést végezhetünk.

A fenti eszközökön kívül számtalan más is létezik, de az átlagos hobbisportolóknak ezek a leghasznosabbak. Két-három eszköz jól kombinálva szinte végtelen lehetőséget ad nekünk, de itt is az emberi tényező a legfontosabb: a gyakorlatok helyes végrehajtását kell elsősorban megtanulni.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.