Otthon is mozogjanak a gyerekek!

Egy idő után a felnőttek mellett a gyerekek is nehezebben viselik a koronavírus-járvány miatti szobafogságot, de néhány apró trükkel könnyebben tehetik túl magukat a megpróbáltatásokon.

Szülőként sokan feltesszük a kérdést magunknak, vajon mi a teendő, ha nehezen bírunk gyermekünkkel a járvány miatti kényszerű szobafogságban, és hogyan segíthetünk neki átvészelni a nehezebb időket. Míg a távoktatás bevezetése előtt az iskola gondoskodott a gyerekek mindennapi testmozgásáról, most nekünk kell megoldanunk ezt a feladatot.

Helyzetünk nem könnyű, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy az Egészégügyi Világszervezet tavaly novemberi felmérése szerint a világon a 11–17 év közötti gyerekek 80 százaléka nem mozog eleget.

Szintén kihívást jelent, hogyan tegyük lehetővé gyermekünknek a hét alapvető mozgásfajtát (úszás, futás, kerékpározás, torna, ugrálás, ugrókötelezés, futball) a négy fal között, illetve a kertben. Azért is fontos átgondolnunk, mert a fizikai aktivitás nemcsak a testüknek, hanem a lelkiállapotuknak is nagyon jót tesz, valamint a gondolkodásukat is serkenti – ne felejtsük, tanulniuk most is kell!

 

Még több olvasnivalót kínálunk a Csupasport magazinban. A 100+16 oldalas kiadvány március közepén került a standokra, sokan kérdezték, hogyan tudnak ebben a nehéz helyzetben hozzájutni. Az Inmedio és Relay üzletekben jó eséllyel, de a nagyobb postákon is. Aki nem szívesen menne ki az utcára, e-magazinos formában immár a Digitalstandon is le tudja tölteni: egy perc a regisztrálás és egy perc a fizetés – itt is 590 forintba kerül.

A népszerű brit napilap, az Independent szerint az első és egyben legfontosabb lépés, hogy miként vigyünk rendszert a gyerekek mindennapjaiba. Ha ez sikerült, keressünk helyet a rendszeres sportoláshoz! Szakemberek szerint a gyerekeknek kétfajta mozgásformára van szükségük: az aerobik jellegűekre, mint amilyen a futás, és az olyan típusúakra, amelyek az izmaikat és a csontozatukat erősítik.

Próbáljuk rávenni őket, hogy mindennap végezzenek hatvanperces, mérsékelt intenzitású testmozgást. Az egyszerűbb gyakorlatokat (hulahoppkarikázás) a szobában is elvégezhetik, ám ha tudjuk, beszéljük rá őket, hogy a szabadban (a kertben vagy az erkélyen) hajtsák végre ezeket.

 

„A szülőknek figyelniük kell, hogy csemetéik minél több időt töltsenek a szabadban, természetesen biztonságos körülmények között. Elég, ha kiengedjük őket játszani a kertbe, vagy elvisszük őket sétálni. Ügyeljünk, hogy minél kevesebb időt töltsenek nem a tanuláshoz köthető ülőtevékenységgel, mint a tévézés vagy a játék a számítógépen. Vegyük rá őket, hogy naponta egyszer mozogjanak egy órát vagy többször kevesebbet. A lényeg, hogy melegedjenek ki, és izzadjanak le” – érvelt Natalie Costa nevelési szaktanácsadó.

A táncolás például nemcsak hasznos, hanem élvezetes mozgásforma is, főként a lányok szeretik. Állítsunk össze egy lejátszási listát a gyerekünkkel közösen, amelyre velük együtt táncolhatunk. Ha kényelmesebbek vagyunk, keressünk olyan fitneszórákat az interneten, amelyek kifejezetten gyerekeknek valók. Ezek közül az egyik legjobb Joe Wicks személyi edző kezdeményezése, a szakember az Egyesült Királyságban élő gyerekeknek tart mindennap testnevelésórákat az interneten.

Ha pedig minden próbálkozásunk sikertelen, vegyük rá magunkat, hogy fogócskázzunk vagy bújócskázzunk gyermekünkkel – játék közben is mozognak annyit, amennyire szükségük lehet.

Forrás: youthsporttrust.org, independet.co.uk, bbc.co.uk,

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.