Télen is figyeljünk a hidratálásra!

Télen, ahogy lehűl a levegő kevesebb folyadékot kíván a szervezetünk és hajlamosak is vagyunk arra, hogy ne figyeljünk oda a hidratálásra. Pedig ahogyan nyáron, ilyenkor is nagyon fontos, hogy elegendő vizet igyunk.

A nyári hónapokban könnyebb odafigyelni arra, hogy napi több liternyi folyadékot igyunk, de testünk évszaktól függetlenül igényli a hidratációt. Télen a repedezett ajkak, száraz köhögés, orrvérzés és fejfájás is utalhat arra, hogy nem iszunk eleget.

A víz szerepe az emberi test számára létfontosságú. A víz szállítja a tápanyagokat a sejtekhez, segít a méregtelenítésben, az anyagcserében.

Mennyit kell inni télen?
Hogy mennyit kell inni télen az személyenként változik. Bizonyos tényezőket, mint például az aktivitás, a testsúly, az életkor, figyelembe kell venni. Az ülőmunkát végző férfiak számára naponta 8-10 pohár, a fizikai munkát végző férfiak számára 10-14 pohár folyadékmennyiség a javasolt. Míg az ülőmunkát végző nőknek 6-8 pohár, a fizikai munkát végzők számára 8-12, míg szoptató kismamák számára 7-10 pohár víz elfogyasztása a javasolt naponta.

Hogyan hidratáljunk?
Télen egy pohár hideg víz kevésbé tűnik vonzónak, mint nyáron. Viszont a víz mellett sok más egészséges alternatíva létezik a hidratálásra.

Víz alapú élelmiszerek: A gyümölcsök és a zöldségek természetes vízforrásnak számítanak. Az alma, a szőlő, a bogyós gyümölcsök sok vizet tartalmaznak. A levesek szintén hidratálnak és emellett táplálnak is.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.