A szaunában eldőlt: ebből világcsúcs lesz!

Csécsei Zoltán fantasztikus futópados csúcsdöntésének utolsó órájára összeállt a tavalyi világbajnokságon ezüstérmet szerzett 24 órás válogatott, így Bódis Tamást és Halama Leventét is megkérdeztük a rekord kapcsán.

Különleges óra volt, annyi szent! Hétfő este Csécsei Zoltán megdöntötte a 24 órás (meg a 12 órás és a 100 mérföldes) futópados világrekordot, és a sikeres csúcskísérlet egyik feltétele az volt, hogy a jobbján és a balján is futnia kell valakinek. A segítők Csécsei barátaiból, edzőtársaiból álltak össze, az utolsó órában pedig a 24 órás válogatott állt össze, hiszen Bódis Tamás és Halama Levente járult hozzá a rekorddöntéshez.

„Nem volt kérdés, hogy részt veszek ebben a rekordkísérletben, amikor beszéltünk korábban Zolival, már akkor is mondtam neki, hogy szeretnék mellette futni, testközelből átélni ezt az egészet – mondta Bódis Tamás. – Fantasztikus, amit Zoli véghezvitt, emelem a kalapom előtte, a 265 kilométer megdöntését is neccesnek tartottam egy kicsit, a 286 viszont minden képzeletemet felülmúlta. Ami engem illet, nem szoktam sokat futni futópadon, ahogy lejöttem róla, úgy éreztem, hogy mozog alattam a talaj, ettől függetlenül természetesen minden őrültségben benne vagyok, ami a futással kapcsolatos.”

Bódis Tamás mellett Halama Levente is hangsúlyozta, különleges élmény részt venni a rekordkísérletben, ami mindhármuk számára emlékezetesnek bizonyult.

„Nehezen tudom szavakba önteni az érzéseket, az átélt élményt. Zoli hatalmas szeretetet kapott az jelenlévőktől, nagyon örülök, hogy ennek mi is a részesei lehettünk – tette hozzá Halama Levente. – Számomra sem volt kérdés, hogy részt veszek ebben a rekordkísérletben, megtisztelő, hogy itt lehettem. Nem lepett meg, hogy Zoli megdöntötte a csúcsot, mert a múlt hét pénteken együtt szaunáztunk.

Rég találkoztam vele, és amikor megláttam, milyen fizikai állapotban van, már azt is sejtettem, hogy jóval túlszárnyalja a csúcsot.

Hatalmas rekordot futott, és annak is örülök, hogy együtt volt a 24 órás válogatott. Bízom benne, hogy futunk közösen a jövőben is, és érünk majd el együtt sikereket.”

nyitó kép: Tumbász Hédi

Az érettségi miatt kihagyja az Eb-t, de a világbajnokságon nagy céljai vannak
Videók segítségül a Kinizsi Százas teljesítéséhez
Dilemmázik, melyiket erőltesse: az aszfalt az elsődleges, de terepen eredményesebb
Sportfesztiválok jönnek a diáksportban
A kínai nagy faltól az Antarktiszig: versenyek, élmények hét kontinensen