BLOGRA FUTOTTUNK Vajon milyenek lesznek a kilátások?

Utcán, hegyen, kertben, vagy éppen sehol – blogszörfösünk mindenre talált példát, azaz kiderült, hogy a hobbifutók találékonyak, vagy éppen megfontoltak, ha mozgásról van szó

Elég sok posztot olvasok, sok futós csoportban vagyok tag, s a múlt héthez képest a helyzet talán annyiban változott, hogy többen gondolják úgy, nem futnak kint a szabadban, megoldják inkább futópadon vagy a kertben, amennyiben erre van lehetőség. Én még mindig azok táborát erősítem, akik kint futnak, de olyan szempontból könnyebb helyzetben vagyok, hogy el tudom kerülni az embereket, és egyébként is sokkal kevesebben vannak az utcán, mint korábban. Ne gondolja senki, hogy azért fontos számomra a kinti futás, mert attól tartok, hogy a versenyformám visszaesik, mert az nekem egyébként sem volt. Pusztán arról van szó, hogy a home office-ban az „ideülök, odafekszek a laptoppal” a nap végére azt eredményezi, hogy fáj mindenem, ezért még jobban igénylem a mozgást. Mivel a monotonitástűrésem egyenlő a nullával, amíg lehet, kimegyek.

Most, hogy már kialakult a napi rutin, szépen visszaállok a heti minimum öt edzésre, még akkor is, ha ezek minőségében meg sem közelítik a korábbiakat – de most ennek is örülni kell!

Az erősítő edzésekre tökéletes a kert, bár nem voltam elragadtatva a hidegtől, s hogy teljes téli futószettben mehettem ki kitöréseket, guggolásokat, planket csinálni. Futás pedig heti körülbelül két alkalommal van, egyik nap hegyi, másik nap pedig sima futást terveztem. Utóbbi elején sikerült kifutnom magam, mert három Scooter-szám követte egymást indulás után, a lábaim képtelenek voltak a lassításra.

Mivel a fölös energiáimat így sikerült levezetni, öt kilométer után szépen haza is kocogtam – agypucolásra, kikapcsolódásra is tökéletes volt.

 

FUTNIMENTEM.HU

Evetovics-Balla Hajnalka bejegyzésében tömören, egyértelműen összeszedte, hogy a jelenlegi helyzetben mit lehet és mit nem a kinti futással kapcsolatban. Akinek esetleg még vannak kételyei, kérdései ez ügyben, szerintem ebben a cikkben megkapja a válaszokat!

 

SPORTSPIRIT.HU

Gy. Szabó Csilla blogjában megismertet minket a kerti futással, ami így első olvasatra nem is tűnik olyan vészesnek.

Bár sok ismerősöm tolja a kertben, én még nem kaptam kedvet hozzá.

Azonban lehet, eljön majd az idő, amikor alaposabban megismerkedem a tujákkal, sövénnyel, fűszálakkal. Csilla egyelőre még az utcára is kijár futni, de természetesen megteszi a megfelelő óvintézkedéseket!

 

SZŐKE NŐ FUT AZ ERDŐBEN (Facebook)

A szerző a Bükki kilátások harmincöt kilométeres távjának futásakor még nem is gondolta, hogy bizonytalan ideig ez lesz az utolsó versenye. Mivel valódi örömfutás volt, ezekben a nehéz napokban igazán szívet melengető felidézni, nekem is jólesett olvasni a beszámolót.

 

GYEREFUTNI.BLOG.HU

Krátky Egon írásában felidézi, hogyan is lett futófüggő. Vicces, de nála is azt olvastam, mint majd’ minden futónál, hogy gyerekkorában utálta a futást, s minden alkalmat megragadott, hogy ellógja. Aztán szépen észrevétlenül bekúszott az életébe, s ma már a sportok terén ez a fő csapásirány, hiszen imádja!

 

HOSSZUTAVFUTONAPLOJA.BLOG.HU

Mivel megoszlanak a vélemények a kinti futásról, kerestem és találtam olyan blogot is, amelyben a szerző amellett döntött, hogy inkább nem fut most, szögre akasztotta a futócipőjét.

Nem szeretne senkit arra buzdítani, hogy kültéren mozogjon, sportoljon, így akaratlanul is esélyt adva a fertőzésnek.

 

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Üljünk vissza a lóra!

KREMLICZA LEVENTE

Nemrég kisebb sérülés miatt ki kellett hagynom két hetet, pár napja futottam újra először. Bevallom, féltem. A sérülés nem jár jelentősebb fájdalommal, de a mozgásomat nagyon szétszedte, így ellehetetlenítve a futást. Féltem, hogy milyen lesz a mozgásom. Aztán ahogy elindultam, csökkent ez az aggódás, s egyre jobb kedvvel futottam, annak ellenére, hogy sokat lassultam, nehézkes voltam, de végre újra azt csinálhattam, amit annyira szeretek. Egy-egy sérülésnél fontos a türelem, ha túl korán kezdünk el újra sportolni, akkor többet árthatunk, mint használunk, de a ló túloldalára sem szabad átesni, ha már futhatunk, akkor ne halogassuk, menjünk ki. Lehet, hogy sokat lassultunk, nehezebben megy, de a gyorsaság, a VOmax visszajön. Sokkal könnyebb visszaépíteni valamit, mint először felépíteni, így ezen nem kell görcsölni, a lényeg, hogy újra visszataláljunk az útra.

 

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.