A bringázás jótékony hatása az egészségre

A tavasz közeledtével a kevésbé edzett kerékpárosok is sorra veszik elő bringájukat, alig várják, hogy kimozduljanak, kiszabaduljanak a friss levegőre a téli bezártság után.

A hideget és a zord körülményeket nem minden kerékpáros kedveli (kinek a kora, kinek az egészségi állapota nem teszi lehetővé, hogy a téli hónapokban is nyeregbe pattanjon – amin nincs mit szégyellni), ők szívesebben választják a görgőzést, a szobabiciklizést, mintsem hóban, latyakban, mínuszokban tekerjenek. Napjainkban egyre többen választják a kétkerekezést, ami több izomcsoportot mozgat meg, mint sokan gondolnák.

A kerékpározás a felsőtest edzettségére is jótékony hatással van. Nem is gondolnánk, de a bringázás hatékonyan formálja a felsőtest izmait is. Ez hogyan lehetséges, mikor csak a lábunk mozog? – tehetik fel sokan a kérdést. A válasz egyszerű: keressünk egy emelkedőt, és a nyeregből kiállva néhányszor tekerjünk fel rá. A test a saját stabilizálásához egyaránt beizzítja a mély-, hát- és hasizmokat, sőt a mellizmokat és a tricepszet is. Így válik a bringázás igazi multifunkciós szabadidős sporttevékenységgé.

A folyamatos mozgásnak köszönhetően a vádlit is formálja és erősíti. Biztosan sokunknak van olyan ismerőse, aki rendszeres bringázással tartja formában magát. Mindannyiuknak formás, izmos vádlijuk van, ami a bringázás okozta speciális igénybevételnek és terhelésnek köszönhető.

Aki gyakran pattan nyeregbe, biztosra veheti, hogy a vádlija hamarosan izmosabbá, erősebbé válik, amivel elismerő pillantásokkal gazdagodhat nap mint nap. Ez elég motiváló tud lenni, valljuk be.

A bringázás a felsőtest mellett a vádlit és a combizmokat is erősíti, ahogyan a láb minden területét. Ha hegymenetben vagy a nyeregből kiállva tekerünk, erősebb, látványosabb izomzatot fejleszthetünk ki. Abban az esetben, ha síkon, kényelmes tempóban bringázunk, az esetleges zsírpárnák eltüntetéséért teszünk óriási lépéseket.

A kétkerekezés a popsit is kikerekíti. Ha rendszeresen bringázunk, a fenekünk rövid időn belül kerekebbé, formásabbá válik. A kerékpározás a farizmokat olyan mértékben dolgoztatja meg, hogy a változás már egy-két edzés után is szemmel látható lesz. Ráadásul nemcsak pénzt vagy akár időt spórolhatunk meg azáltal, ha például dolgozni is biciklivel járunk, de a testünket is formáljuk, és az egészségünk megóvása érdekében is teszünk.

A bringázás remek kardio-edzésformának számít. Ha állandóan a kalóriákat számolgatod, és a mérlegre állva sem lesz jobb kedved, abban az esetben bizony kardiomozgásra van szükséged. Minden izmodat átmozgatja és fejleszti a kerékpározás, ráadásul optimális zsírégető hatása van.

Nem beszélve arról, hogy a szívedet, a keringési rendszered és a tüdődet is erősíti, ami segít abban, hogy hosszabb, kiegyensúlyozottabb, egészségesebb életet élhess.

Használjuk hát ki a nyeregben eltöltött időt. Nemcsak remek időtöltés, az egészség megőrzése szempontjából is felbecsülhetetlen a hatása. Ha még nem próbáltad, csatlakozz te is a kerékpárosok egyre népesebb táborához. Hidd el, megéri!

kép forrása: berguson.hu

(x)

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.