Magyar siker a Giro d'Italián

Remekelt az E Powers Factory csapata a legendás Olasz körversenyen, amelynek egyik érdekessége volt, hogy az idén először rendeztek hivatalos versenyt elektromos kerékpároknak.

Az idei Giro d’ Italián rendezték meg a világ első hivatalos elektromoskerékpár-versenyét. A tavalyi, tíz kerékpárral megtartott tesztüzem után ezúttal élesben is kipróbálhatták magukat a versenyzők. A Giro E-n olimpiai és világbajnok bringások mellett egy amatőr magyar csapat, az E Powers is rajthoz állt, és fantasztikus eredménnyel gyakorlatilag az első naptól az utolsóig végigverték a mezőnyt!

A magyar fejlesztésű elektromos kerékpár a hivatalos versenybírók szerint is a legjobb volt a mezőnyben; annak ellenére, hogy több, milliós költségvetéssel gazdálkodó világmárka is képviseltette magát, a magyarok mindenkinél jobbnak bizonyultak.

Varjas István a kerékpár feltalálója és fejlesztője olyan megoldást ötlött ki, amely folyamatos versenyzésre alkalmas, míg a többi csapaté inkább csak rövid távokra való, mert a tapasztalatok szerint hamar túlmelegednek, és gyakran cserélni kell az akkumulátort. A magyar bringa azonban olyan jól teljesített, hogy az időmérő szakaszokon mindenki csak a hátát látta az E Powers Factory Team tagjainak.

A legtöbb elektromos bicikli 20-23 kilogrammot nyom, míg a magyar találmánynak köszönhetően a karbonvázzal, karbonkerékkel és a legmodernebb kiegészítőkkel felszerelt bringa súlya mindössze 8.6 kilós. Ez a súlykülönbség, valamint a versenyzők alázatos és maximalista hozzáállása eredményezte, hogy a csapat elsöpörte a teljes mezőnyt. A súly mellett az is a magyar csapat kezére játszott, hogy – a többiekkel ellentétben – nálunk a futamokat sohasem kellett megszakítani akkumulátorcsere miatt.

Filutás Viktor, a csapat élversenyzője kifejezett presztízskérdést csinált abból is, hogy csak az emelkedőkön és ott is csak a végső esetben kapcsolták be a csapattagok az elektromos rásegítést. A versenyzők igyekeztek minél kevesebbszer igénybe venni a haladást elősegítő, 240 watt teljesítményű láthatatlan motor segítségét. Viktor hangsúlyozta azt is, hogy a három fokozatból kettő a sebességet, egy a teljesítményt növeli, azonban 25 kilométer per órás átlag felett a motor lekapcsol, így onnantól kezdve csak a versenyző ereje hajtja a kerékpárt.

A csapatot egyébként négy fix tag alkotta, akikhez naponta váltogatva álltak be segítő tagok. A pécsi Pápay Géza az egyik legnehezebb hegyi futamon vett részt a Giro E-futamon, ráadásul aznap csak öten álltak rajthoz, mivel a nagyon megterhelő szintkülönbség leküzdését csak ők vállalták. A verseny nyolcadik napján 94 kilométer megtétele mellett csaknem 2000 méter szintemelkedést is le kellett győzniük a bringásoknak. Ellentétben az első héttel, amikor a pálya kijelölésének köszönhetően szinte kizárólag sík területeken haladtak – itt már bőven kaptak ízelítőt a bringások az Alpok nehézségeiből.

Pápay Géza beavatott a viadal trükkös lebonyolítási rendszerébe is. A verseny két részből állt, az összetett versenyből és az időmérő futamokból, amelyeken az okozott külön is nehezséget, hogy a versenyzők megkapták azt a tempót, amelyet tartaniuk kellett, de a méréséhez nem használhattak semmiféle segédeszközt – kizárólag az érzékeikre kellett hagyatkozniuk.

Pápay Géza elmondta, hogy egy életre szóló élmény volt részt venni a versenyen, és már alig várja, hogy jövőre a budapesti rajton is láthassa az E Powers Factory csapatát!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.