3 tipp, hogy fitt maradj az irodában

Ha irodai munkát végzel, nehéz fittnek maradnod úgy, hogy 8 órát az íróasztal mellett töltesz. Hogy ne tunyulj el a munkahelyeden, adunk néhány tippet.

Súlyzózz!

Talán elsőre elmosolyodsz azon, hogy arra buzdítunk, vigyél súlyzót a munkahelyedre. Persze nem öt- vagy tízkilósra gondolunk. Fitneszboltokban lehet kapni kis maroksúlyzókat, marokerősítőket, amelyek az asztalodon is elférnek, és olykor kézbe is kaphatod őket.

Nyújts!

Az asztalnál ülés megterheli a derék-, a hát- és a nyakizmokat, így nem árt, ha naponta többször jó nagyokat nyújtózol a székben. Mivel a munkahelyeden aligha van lehetőséged jógára vagy pilátesre, ezek a nyújtógyakorlatok is sokat érnek: javítják a vérkeringést, megmozgatják az izmaidat.

A nyújtás jót tesz az izmaidnak /Fotó: Shutterstock

Kelj fel, és lépcsőzz!

Olyan egyszerű, mint ahogy hangzik. A „munkahelyi sport” legegyszerűbb módja, ha az irodaházban nem a liftet használod, hanem lépcsőzöl. Lehet, nagy a kísértés, hogy reggel a munkatársaiddal együtt beszállj a liftbe, ám gondolj arra, hogy a lépcsőzés jó hatással van a vérnyomásra, a vérkeringésre, a lábizmaidról nem is beszélve. Vásárolj egy lépésszámlálót, vagy tölts le egy alkalmazást a telefonodra, és motiváld magad azzal, hogy minél magasabb számot mutasson a nap végén. Napi 10 ezer lépéssel már sokat teszel az egészségedért, kondíciódért.

Az emberek többsége a szokások rabja, és nehézséget érez, ha valami újat kell beiktatni a napirendjébe. Ám ha ezeket az egyszerű gyakorlatokat elsajátítod, egyre inkább napi rutinná válnak, és érezni fogod, hogy sokkal aktívabb, fittebb vagy.

Ha liftezés helyett lépcsőzöl, egyre fittebb leszel /Fotó: Shutterstock

 

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

A görögországi versenyek motiválják igazán
Nem rendezik meg többet az Authentic Phidippides Runt
Mindent megtesz, hogy bekerüljön a 24 órás válogatottba
Fighters’ Run Budapesttől kőhajításnyira áprilisban
Ötven és száz kilométeres versenyt is megnyert már az idén

Videók

Mikor méterek döntenek életről és halálról: több mint százzal siklott át két épület között
A kötélen egyensúlyozás csúcsa, amikor csak egy hiba választ el a biztos haláltól
Te meddig tudsz dekázni? Ő a Mount Everestig!

Hegymászás

Kihívástól függ, hogy futva, gyalogosan vagy kerékpárral járja a hegyeket
Küldetéstudata volt, tudása viszont semmi: az őrült mászón a hite sem segített
Három nap és két éjszaka a halálfalban: kőzápor után magyar siker az Eigeren

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.