Küzdjünk meg a kötéllel!

Az erő és az állóképesség növelésére találták ki az eszközt, ám napjainkban fontos feladata van a köredzéseknél, ráadásul sérülésveszély-mentes és némi túlsúllyal is könnyedén használható.

A köredzésekhez rengeteg eszközt használhatunk, most azonban a rope-ot, vagyis a vastag köteles gyakorlatokat mutatjuk be Horváth Erik funkcionális tréner segítségével.

„Rendkívül hatékony eszköz, nagyon jó állóképességre tehetünk szert vele – kezdte a Funkcionális Sportegyesület edzője. – Állóképességet igénylő sportágakban, mint például a küzdősportokban előszeretettel használják az edzéseken, emellett a különböző sportágaknál nagy a szerepe a versenyfelkészülésben. Kis túlsúllyal vagy akár a nem elegendő izomzattal rendelkezők is könnyedén, sérülést elkerülve használhatják. Segítség lehet a fogyásban, tehát kardió céllal is lehet használni, emellett ízületkímélőbb, mint például a kettlebell. Remek Tabata-intervalledzéseket lehet összerakni. Nagyon sok jó gyakorlat létezik, ezért színessé válhat tőle az edzés. Nemcsak a felsőtestet erősíthetjük, hanem a láb izmai is megfelelő terhelést kapnak, például a statikus tartás közben végzett különböző gyakorlatoknál. Ilyen lehet, ha guggolásban végezzük a felemás hullám nevű gyakorlatot, ilyenkor dolgozik a felsőtest, a tartás miatt azonban a comb és a farizom is aktívan részt vesz a munkában. Az átlag kötél hossza tíz méter, vastagsága harmincöt és ötven milliméter közé esik.”

Természetesen ennél az eszköznél is kérjük ki szakember segítségét, mivel a kötéltávolságra is figyelnünk kell.

 

 

„Fontos, hogy először mindenki megfelelő szakmai háttérrel rendelkező, tanult edző segítségével végezze a feladatokat. Lényeges, hogy amikor elkezdünk gyakorolni, meglegyen a megfelelő kiindulóhelyzet, ez a legtöbb esetben guggolás, tartás vagy térdelés, de lehet akár nyújtott ülésben vagy terpeszülésben is végezni a feladatokat. Haladók fekvőtámasz-, illetve planktartásban is végezhetnek különböző gyakorlatokat. Figyeljünk, hogy guggolástartásban, térdelésben vagy ülő pozícióban végzett feladatoknál hátunk végig egyenes legyen.

Teljesen kifeszített kötéllel nem lehet dolgozni, mert akadályozza a mozgást, a megfelelő távolságot pedig úgy mérhetjük ki, ha megfeszítjük a kötelet, és egy lépéssel közelebb lépünk. Így lesz egy kis »hasa« a kötélnek, s ez adja meg az optimális távolságot.

A kötélnek mindig a hozzánk közelebb eső részét kell fognunk. A csukló kímélése érdekében alsó fogást alkalmazzunk, felső fogásnál nagyobb teher kerül a csuklóra, vigyázni kell az ízületeinkre. Hogy mennyire szabályos a gyakorlat, a hullám szépsége mutatja.”

Végig ügyeljünk a helyes tartásra, és a megfelelő légzésre is.

„Figyeljünk, hogy a megfelelő testtartás a gyakorlat végzése közben is megmaradjon. Először célszerű Tabata-edzésmódszerrel végezni a feladatot, ami azt jelenti, hogy húsz másodpercet dolgozunk és tíz másodpercet pihenünk.”

 

 

A vastag kötéllel végzett gyakorlatoknál létezik még a dupla hullám (a két kart egyszerre mozgatjuk), a váltott hullám vagy dobverő (felváltva folyamatosan dolgozik a két kar, így generáljuk a hullámokat), illetve a körzések (bentről ki vagy kintről be), jumping jack, oldalhullám vagy vízszintes hullám. A dupla hullámú feladatnál végezhetünk kitöréseket vagy akár burpeet is, úgy, hogy a kötelet nem engedjük el.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Szőnyi Ferenc igazi sportkalandként élte meg a kőkemény amerikai bringaversenyt
Bravúrosan visszajött a mélypontról, ismét bronzérmet szerzett Kaliforniában
Létrás átkelés a 700 méter mély szakadék felett
Magyar virtus: finoman eldobott böltetőpálca
Borissza Johanna immár az országútra koncentrál, s bizakodó a jövőre nézve

Videók

Hetvenévesen úgy futotta le a száz métert, hogy leesett a nézők álla
Mint egy sosem látott világ: merülés a jég alá, egyetlen mély levegővel
A rendőrök biztos nem örülnek neki, de így is át lehet bringázni egy hídon

Hegymászás

A Mount Everest máig megoldatlan százéves rejtélye
Minden férfi szerelmes volt belé, ő viszont csak a hegyekbe: az első nő a K2-n
Varga Csaba az utolsó nyolcezresre indult, amelynek csúcsán még nem álltak magyarok

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.