BLOGRA FUTOTTUNK Az oltás megtette a hatását

Blogszemlénket továbbra sem duzzasztják túl a bejegyzések, mivel továbbra sincsenek versenyek, de egyre több futó választ olyan egyéni teljesítést, amely megosztásra és továbbadásra is érdemes!

Annak ellenére, hogy az Ultrabalaton rajtidőpontja májusról októberre tolódott, a heti négy futást továbbra is szeretném megoldani, bár mindig közbejön valami. Múlt héten például az oltás utáni kétnapi félájultan fekvés. Pedig remek tervet raktam össze magamnak: a csütörtök reggeli oltásig jó lenne két futást megoldani, és hétvégén majd a másik kettőt. Hétfőn résztávoztam egyet, s tekintettel a munkára és egyebekre, csütörtök reggelre, azaz az oltás előtti időpontban lett volna a második. Azonban aznap reggel hiába kezdtem el felvenni a téli szettet, olyan hideg és hóesés volt, hogy mégis az otthonmaradás mellett döntöttem, mert rájöttem, oltás előtt semmiképp sem akarok meghűlni. Viszont ha minden okés, pénteken bepótolom ezt, és minden halad tovább tervszerűen. Csakhogy estére megjött a szervezetem válasza az oltásra, magas lázam lett, mindenem fájt és gyenge voltam, mint a harmat.

Nemhogy futni nem mentem pénteken, a fekvésen és alváson kívül semmit sem tudtam csinálni, a telefonomat sem tudtam megemelni.

Hasonló volt a helyzet szombaton is, s amikor épp ébren voltam, jókat derültem magamon, hogy milyen jó kis tempófutást és egyebeket terveztem be, mert eszembe sem jutott, hogy ez is előfordulhat. Vasárnap aztán visszatért belém az erő, olyannyira, hogy Duracell nyusziként ugrabugráltam a konyhában, a család kicsit aggódva figyelte, mi történik velem.

Valószínűleg a sok alvás megtette hatását, és jól kipihentem magam, tele voltam energiával.

Még néhány napot várok a futással, de aztán visszatérek a tervezéshez, mert nekem az nagyon megy. Amíg valami keresztül nem húzza 🙂

21097KK..WORDPRESS.COM

Koffein Kapitány rég nem jelentkezett bejegyzéssel, ami annak is köszönhető, hogy térdproblémái miatt sajnos hanyagolnia kell a futást, és hát a blogja futóblog lenne alapvetően.
Azonban elképzelte a saját virtuális Balaton Szupermaratonját, és nagyszerű „beszámolót” írt a korábban teljesített versenyeinek élményéből. Igazán fantasztikusra és élethűre sikeredett!

BRATRUNNING.COM

Baráth Gabi időnként megörvendeztet minket a sportolóitól kapott kommentekből összeállított csokorral. Derűs percek következnek!

KMKOVEK.BLOG.HU

Elek-Belus Fruzsi bejegyzéséből kiderül, miként telt a március, hogy sikerült lavíroznia heti tíz-tizenkét óra edzés, gyerekek, home office kombóban. Ráadásul testvére, Belus Tamás is okozott a családnak némi riadalmat az elmúlt időszakban, egy szó mint száz, nem telnek unalmasan a hetek náluk.

MINTHAELNEL.WORDPRESS.COM

A szerző a Pálos Kör lefutásának beszámolóját osztja meg velünk, ami egyben az új hátizsákja tesztelése is volt. A több mint huszonöt kilométerhez 970 méter szint is társult, a kihívást négy órán belül sikerült teljesítenie!

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Ne dunsztolódjunk!

KREMLICZA LEVENTE

Késő őszi időjárással jött el az április, és úgy tűnik, hogy az igazi tavaszra még várnunk kell egy kicsit. A hideg, esős időben a kültéri sportolás sem kellemes, de a futók többsége akkor is megy, ha esik, ha fúj. A modern technikai öltözetek miatt ma már ez nem probléma, de érdemes ezt is átgondoltan csinálni, mert a ruházat amennyire segítheti az edzésünk sikerét, úgy el is ronthatja.
Sok futón látom, hogy ilyenkor nagyon beöltözik, esőkabátot vesz fel a hosszú ujjú fölé még plusz hét-nyolc Celsius-fokban is.

Ezzel az a legnagyobb baj, hogy hiába „lélegző” egy dzseki, bent tartja a pára nagy részét, és az aláöltözet sem tudja elvezetni a nedvességet megfelelően, így túlmelegszünk, romlik a teljesítmény, és sokkal nagyobb eséllyel fázunk meg, ráadásul az edzésünk sem sikerül jól…

A megoldás az, hogy rövidebb edzésnél plusz három−öt Celsius-fok felett elsősorban a hideg és a szél ellen védekezünk, nem a víz ellen. Azaz a hőérzetnek megfelelő aláöltözetet, szélálló mellényt vagy könnyebb széldzsekit veszünk fel, és esetleg csak a fejünket védjük az eső ellen egy sapkával vagy kendővel. Ezzel elkerüljük a túlzott izzadást, nem melegszünk ki túl hamar, és megfelelően tud párologtatni a testünk.

 

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.