Futóélmények: a Holt-tenger visszavár!

Olvasónk is indult a Dead Sea Marathon egyik rövidebb távján – jól szerepelt, kiváló helyezést ért el, beszámolót és képeket küldött az izraeli versenyről.

Nemrég több alkalommal is foglalkoztunk a Holt-tenger mellett rendezett futóversennyel, amelyen Lubics Szilvia és Maráz Zsuzsanna is részt vett. Olvasónk, Simák Gergő is ott volt Izraelben, rövidebb távon indult, így most következzen több fotóval az ő élménybeszámolója.

„A bakancslistámon az elsők között szerepelt, hogy fussak a Holt-tenger partján. Azzal a nem titkolt céllal érkeztem, hogy az abszolút első háromban végezzek. Népes magyar futóküldöttség indult minden távon, 5 kilométertől egészen 50 kilométerig.

Összesen 7000 futó jött el a világ 40 országából, profi szervezés jellemezte az idén negyedik alkalommal elrajtoló versenyt. Két nappal korábban érkeztem, hogy kicsit akklimatizálódjak az itthoni mínuszok után. A verseny előtt egy nappal, amikor átvettük a rajtszámokat, 16 fok volt, némi sivatagi homokviharral megspékelve. A versenyközponttól elsétáltunk a pályán egy kicsit, és ízlelgettük a sós közeget. Már ekkor kiderült, hogy jó döntés a terepcipő. Durvább és finomabb, de kemény, illetve apró köves sziklás szakaszok váltották egymást.

Másnap a verseny különböző időpontokban rajtolt. Elkísértük a többieket a félmaraton és a 10 km rajtjához, ahol nagyon sokan összegyűltünk szurkolni. Az 5 km rajtja volt az utolsó a sorban. Egészen eddig nagyon jó idő volt, nem tűzött a nap. Mire mi rajtoltunk, kisütött a nap, és 26 fok lett némi széllel. 650-en indultunk neki a legrövidebb távnak. Az elején egy tízfős bollyal előrementünk, mire a táv második feléhez értünk, már csak heten csatáztunk az első három helyért. Sajnos a nagy meleg eléggé visszafogott, így végül az abszolút 5. helyen sikerült áthaladnom a célvonalon, a korosztályos bronzot megszerezve, a külföldiek közül az első helyen végeztem. Jövőre lesz miért visszajönni.”

Képek és szöveg: Simák Gergő

Pókember-jelmezben mászott sziklát a brit erősember
Becsempészett motivációs rajz, extrém kihívások, pályacsúcs – Erős Tibor első 24 órás versenye
A futás miatt a Bükkhöz közel költözött, azóta jelentős versenyeken remekel