BLOGRA FUTOTTUNK Ötszáz kilométer futás mosolyogva

Ha valaki blogszemlézik, fusson is! Hédi ezt szem előtt tartva nemcsak a számítógép előtt üve figyeli a közösségi futóteret, hanem maga is kocog – a teljesítése majd' ezer kilométer! Ki csatlakozik a csupasport 500 kilométeres kihívásához?

A csupasporton meghirdetett játékunk kapcsán kíváncsi voltam arra, hogy május óta hány kilométert is futottam, és a Polar Flow adatai szerint 609 kilométer jött össze, januártól számítva pedig közel 960. Mivel ezeket a kilométereket örömmel futottam meg, elégedett is vagyok, hiszen ennyi időt sportolással töltöttem (plusz a keresztedzések), ez az én életvitelemnek, időbeosztásomnak, energiaállományomnak tökéletes. Azt is megtudtam a Polar Flow-ból, hogy idáig 119 órát töltöttem el a futóedzéseimmel, ennyit voltam kint a szabadban, kocogtam, résztávoztam hidegben, melegben, szakadó esőben, hóban. Edzettem erdőben, hegyen-völgyön, aszfalton, atlétikai pályán, kavicsos, sziklás terepen.

Volt, hogy edzésterv írta elő, mikor mennyit fussak, de jórészt a magam feje után mentem. Ja, nem – futottam 🙂

Egy szó mint száz, érdekes volt ezeket a statisztikákat nézegetni! Tekintettel arra, hogy játékunkban nagyszerű ajándékokat lehet nyerni (nekünk, csupásoknak természetesen nem), arra biztatok mindenkit, nézze meg az alkalmazását, amit futáshoz használ, és ha május óta összejött az ötszáz kilométer, küldje el nekünk bátran, hátha rámosolyog a szerencse!

NEMMARATONMAN (blog)

Marcsinkó Péter újabb bejegyzéséből kiderül, hogy még közel sincs versenyformában, a kényszerpihenő és a felszaladt kilók miatt nehéz a visszatérés. Kitartást kívánok neki és türelmet, mert menni fog, a kilók is lemennek majd, csak idő kell hozzá, sajnos nem is kevés!

SZABÓ SÁNDOR HEGYIFUTÓ (Facebook)

Csákvár ECO Trail-beszámoló, a táv félmaratoni, szintemelkedés 468 méter, a versenyt pedig a makacsul jelentkező talpfájás ellenére sikerült megnyernie Sándornak 1:22:29 órás idővel!

VAJDA ZOLTÁN ULTRAFUTÓ (Facebook)

Vajda Zoltán a Salomon Cappadocia UltraTrail versenyén vett részt (a helyszín Törökország), a felkészülés viszont neki sem sikerült tökéletesre combfájdalom miatt.

A táv 119 kilométer volt, 3730 méter szintemelkedéssel, a cél pedig az, hogy tizenöt órán belül sikerüljön teljesíteni!

Az ismert ultrafutó készült A- és B-tervvel is, de szerencsére a lába nem akadályozta ezen a versenyen, sikeresen teljesítette 15 óra 41 perces idővel, ez a 33. helyet jelentette. A verseny honlapján megnéztem a fotókat, tényleg pazar helyen volt a verseny!

RUNFORMERS.COM

Mivel a környezetemben többen szenvednek Achilles-, boka- és egyéb lábfejfájdalommal, nekik ajánlom ezt a cikket, hátha közelebb kerülnek a megoldáshoz!

SZŐKE NŐ FUT AZ ERDŐBEN (Facebook)

Arzt-Pintér Anna lefutotta a Vérkör 77 kilométerét parádés idővel, 9:08:03 óra alatt, ennek beszámolóját olvashatjátok! Külön gratuláció jár a szülinapos teljesítményhez!

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Itt az idő: erősödjön az immunrendszer!

KREMLICZA LEVENTE

Beköszöntött az igazi késő őszi hideg, a drasztikus lehűlés sokakat ledöntött a lábukról. Ilyenkor még az immunrendszerünk nincs hozzászokva a télies időjáráshoz, így könnyebben leszünk betegek, és a szokatlanul meleg ősz miatt a vírusok is jobban elszaporodtak. Ez az átmeneti időszak futás szempontjából is nehéz, nem csak a szervezetünk nincs átszokva, de még mi sem találjuk az ideális futóöltözetet, vagy túl sok réteget veszünk fel, vagy alulöltözünk. A november viszont még bőven versenyszezon sokaknak, és nemigen akarunk pont most lebetegedni, ezért összeszedtem néhány módszert, amivel csökkenthetjük a megfázás esélyét.

Kihagyott edzés

Szentségtörés! Általában ez az utolsó, amit tenni szeretnénk, de néha érdemes kihagyni egy-egy edzést, hogy utána ne egy hetet kelljen leállni. A nehezebb nap után fáradtan kimenni a szeles, esős időbe nem biztos, hogy jó a lehűlés után közvetlenül. Hagyjunk időt magunknak az akklimatizációra.

Megfelelő öltözék

Öltözködésben az a legjobb ilyenkor, ha nem veszünk mindent magunkra, de nálunk van néhány pluszruha szükség esetére. A csősál viszont elengedhetetlen ebben az időben.

Langyos izotóniás ital

Szinte hallom, hogy sokan felkiáltanak: pfuj! Pedig nem olyan borzasztó ez, olyan, mintha nyáron egyórányi futás után kortyolnánk a kulacsba. Viszont így nem fázik meg a torkunk, az izotóniás italban lévő kalóriák pedig energiát adnak, így a testünk nem fukarkodik a hőtermeléssel.

Meleg zuhany

Edzés után irány a zuhany, jó meleg vízzel egy kiadós tusolás, és máris jobban érezzük magunkat.

Váltott vizes zuhany

A kellően elvetemültek a meleg vizes zuhany után fokozatosan válthatnak hidegebbre. Pár perces hideg zuhany jót tesz az immunrendszerünknek és a hidegtűrésnek. A végén azért ne felejtsük el langyos vízzel visszamelegíteni az ízületeinket, izmainkat.

Kalóriadús, változatos táplálkozás

A táplálkozás az egyik alapja az egészségünknek, így ha valamit nem viszünk be vagy rosszak az arányok, felborulhat a rendszer, és ez bizony betegséghez vezethet. Vannak készítmények is természetesen, amik segíthetnek megelőzni a betegségeket, illetve számtalan más módszer is létezik, de ezek talán a legkönnyebbek.

Videók segítségül a Kinizsi Százas teljesítéséhez
Dilemmázik, melyiket erőltesse: az aszfalt az elsődleges, de terepen eredményesebb
Sportfesztiválok jönnek a diáksportban
A kínai nagy faltól az Antarktiszig: versenyek, élmények hét kontinensen

A kötélen egyensúlyozás csúcsa, amikor csak egy hiba választ el a biztos haláltól