Labdarúgóból lett triatlonista Simon Péter

Fiatalon, egy beltéri futballtornán sérült meg súlyosan az Ironman-versenyeken is rendszeresen induló sportoló, aki heti 14-15 órát edz, és nagy vágya, hogy eljusson Hawaiira, a triatlon-világbajnokságra.

Simon Péter triatlonista jó eredményekkel büszkélkedhet, de még nagyobb célokat tűzött ki maga elé. Nemrégiben a rövid távú duatlon ob-n lett korosztályos országos bajnok, és elhozta az összetett ezüstérmet is. Korábban érmet szerzett a duatlon Eb-n, és az Ironman-versenyeken is rendszeresen a mezőny elején végez.

„Gyerekként fociztam, az volt az álmom, hogy válogatott labdarúgó leszek, még középiskolát is így választottam: Makón tanultam tovább, ahol volt utánpótlásképzés – mesélt lapunknak pályafutása kezdetéről Simon Péter. – A középiskola vége felé egy beltéri tornán elszakadt a jobb térdemben a keresztszalag, emiatt meg kellett műteni. A rehabilitáció alatt kezdtem el futni, és már a korábbi edzéseken is kiderült, hogy van érzékem hozzá. Elindultam egy félmaratoni versenyen, amely meglepően jól sikerült, ekkor gondolkodtam el rajta, hogy komolyabban kellene foglalkoznom vele.

Féltem visszatérni a futballhoz, tartottam a sérüléstől, így maradt a futás, viszont azt meg hamar egyhangúnak találtam – ezért elkezdtem mellette kerékpározni.

Kiderült, duatlonversenyből nagyon kevés van, ezért arra gondoltam, ha a futás és a bringa megy, úszni csak megtanulok – így csöppentem bele a triatlon világába 2015 tavaszán.”

Simon Péter a triatlon mindhárom számában remekül teljesít

A triatlon sajátossága, hogy kemény edzésmunkát követel meg a hétköznapokban is, hiszen a versenyeken három sportágban kell teljesíteni. Hogyan telik egy átlagos hét?

„Heti tíz-tizenkét edzésem van átlagosan, attól függően, hogy éppen felkészülési vagy alapozó időszak van-e. Általában reggel úszom, délután pedig futok vagy biciklizem, de az alapozási időszakban szoktam konditerembe is járni erősíteni. Ez nagyjából heti tizennégy-tizenöt óra tréninget jelent.”

Simon Péter idén több jelentős megméretésen is részt vett, a hazai rövidtávú duatlon ob mellett a duatlon Európa Bajnokságon is szerepelt, és egészen az ezüstéremig jutott.

„Régóta szerettem volna ezen a versenyen kipróbálni magam.

A felkészülés kicsit szokatlanul alakult, mert előtte volt az esküvőnk és a nászutunk, így a töredékét edzettem a versenyt megelőző hetekben. Ennek ellenére jó formában álltam rajthoz, és jól is szerepeltem.

Szerencsés vagyok, mert a csonka szezon ellenére az Európa-bajnokságra is kijutottam. Márciusban Spanyolországban rendezték meg, és a korosztályomban második lettem. Ez életem legnagyobb eredménye.”

Péternek a jó eredmények birtokában nagy céljai is vannak – a triatlonosok körében népszerű álmot kerget.

„Szinte a kezdetektől az a célom, hogy kijussak a hawaii világbajnokságra, ha jövőre sikerülne jól teljesíteni egy kvalifikációs versenyen, annak nagyon örülnék. Ha korosztályos versenyzőként kijutnék, hatalmas siker lenne nekem. Emellett szeretnék több nemzetközi versenyen is szerepelni, mind duatlonban, mind triatlonban.”

Tekerj otthon, sportolj akár esőben is
Idén is minden adva volt a jó élményhez a Vivicittán
Edzeni legalább annyira szeret, mint versenyezni, nagy célokat tűzött ki maga elé az évre
23 569 résztvevő és magyar győzelmek a 39. Telekom Vivicittán
Végig azt hallgatta, hogy a negyedik helyen halad, ám magabiztosan győzött a VTM-en