Fitvideókat készít 81 évesen az időseknek

Diana Moran, a BBC egykori sztárja szívén viseli az idősek egészségét. Az egykor Zöld Istennőnek elnevezett fitneszoktató több olyan videót is közreadott, amelyet 65 év felettieknek ajánl.

Diana Moran 1983-tól milliókat mozgatott meg a BBC reggeli műsorában, a tévétornában. Az egykori modell olyan népszerű lett, hogy a testhezálló zöld tornaruhája miatt nemes egyszerűséggel csak Zöld Istennőnek nevezték. Bár ma már 81 éves, most is nagyon aktív, igazi szuperfitt nagymama, aki mindennap tornázik, és rendszeresen ad ki torna DVD-ket is, hogy idős társait mozgásra ösztönözze, különösen most, a járvány idején.

A koronavírus a 65 év feletti korosztályt jobban veszélyezteti, sokan emiatt nem is szívesen mozdulnak ki otthonról. Diana az új edzésvideóival nekik szeretne segíteni.

„Ahogy öregszünk, ráébredünk, hogy az egészségünk sokkal fontosabb, mint a pénz, márpedig a sport jót tesz a testünknek, lelkünknek – nyilatkozta Diana Moran. – A koronavírus-járvány, a karantén nagyon befolyásolja az életünket. Nyolcvanegy évesen nincs más választásom, minthogy elszigeteljen magam. Ám bármennyire is korlátozottak a fizikai képességeink, nagyon fontos, hogy mozogjunk, legyünk találékonyak”

 

 

Diana az új videókban olyan gyakorlatokat mutat be, amelyekhez nem kellenek különösebb eszközök, némelyikhez elég két félliteres ásványvizes palack, vagy két doboz babkonzerv, sőt vannak olyan feladatok, amelyeket a fotelben ülve meg lehet csinálni.

A fitneszoktató szerint hetente legalább öt alkalommal 30 percet ajánlott mozogni az idősebb korosztálynak is. Ha tornázni nem szeretnek, akkor kertészkedéssel vagy tánccal is aktivizálhatják magukat.

Persze a mozgás mellett az étkezésnek is nagy szerepe van, hogy Moran 81 évesen ilyen fitt. Az idős hölgy reggelire müzlit, ebédre halat eszik sok zöldséggel, általában a vacsorája is hasonló – egyetlen gyengéje van: a csokoládénak nem tud ellenállni.

 

Tonhal steak

Hozzávalók:
1 ek koriandermag
kevés chili (elhagyható)
½ gerezd fokhagyma
olívaolaj
citromlé

bors
2 db 20 dkg-s vöröstonhalszelet

Elkészítés: A koriandermagot és a chilit mozsárban összetörjük, hozzáadjuk a fokhagymát, az olívaolajat, a citromlevet, ízlés szerint sót, borsot, és jól összetörjük, elkeverjük. A tonhalszeleteket tálcára tesszük, és ezzel a fűszeres olajjal jól bedörzsöljük. Egy serpenyőt felforrósítunk, belehelyezzük a halszeleteket, és mindkét oldalukat két percig sütjük. A tonhal mellé készíthetünk párolt zöldséget vagy salátát.

 

 

Borítókép: Shutterstock/illusztráció

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.