Tippek kezdő vegán sportolóknak

Ahhoz, hogy erősek legyünk, húsra van szükségünk – ezt már sokszor hallhattuk. Mégis egyre több sportoló dönt úgy, hogy minden állati eredetű termékről lemond. Lisa Gawthorne, fitnesz- és életmód-tanácsadó a kezdő vegánoknak segít.

Lisa Gawthorne hatéves kora óta vegetáriánus volt, majd később áttért a vegán étrendre. Saját bevallása szerint számos előnyét érezte ennek sportolás közben. Fittebb, gyorsabb, energikusabb lett. Mivel az aktív sportolók, hobbisportolók körében is egyre többen döntenek úgy, hogy vegánok lesznek, Gawthorne blogjában tanácsokat ad kezdőknek.

Ne higgy a kétkedőknek!
A szakember szerint nem szabad azokra hallgatni, akik azt mondják, hogy izmos csak a hústól leszel. Saját tapasztalata szerint sokkal erősebb, izmosabb és gyorsabb futó, mint húsevő páciensei. Szerinte növényi táplálkozással is lehet erősíteni az izmokat, erre pedig nagyon jó példát szolgáltatnak azok a vegán sportolók, akik sportágukban az élmezőnyhöz tartoznak. A húson kívül sok olyan élelmiszer van, aminek magas a fehérjetartalma.

Használd ki a zöldségek erejét!
A zöldségek egyáltalán nem hétköznapi szerepet töltenek be az étrendben, sőt. Nemcsak ízletesek, hanem nagyon egészségesek is, sok vitamint és értékes ásványi anyagokat, antioxidánsokat is tartalmaznak.

Ha nem is vagy vegetáriánus, akkor is naponta minimum 20 dkg zöldséget és gyümölcsöt kellene enni a szakemberek szerint.

A zöldségek nagyon sok értékes ásványi anyagot tartalmaznak /Fotó: Shutterstock

Légy kreatív!
Sokak felteszik azt a kérdést is, hogy mit esznek a vegánok, azon kívül, hogy zöldséget. Nem csak párolt zöldség és gombás rizottó létezik. A vegán ételeket is nagyon változatosan el lehet készíteni. Közösségi oldalakon nagyon sok receptötletet talál az ember. Tavaly például az Instagramon az étel kategóriában „vegan” címkével született a legtöbb bejegyzés.

Kövess vegán sportolókat!

Lewis Hamilton, Scott Jurek, David Haye és még sorolhatnánk. Sikeres sportolók, akik vegánok. Ezek a sportolók életmódjukkal, sikereikkel inspirációt adhatnak, motiválhatják az embereket. Érdemes követni őket a közösségi oldalakon.

Ne aggódj a B12-vitamin miatt!

Szervezetünk számára nagyon fontos a B12-vitamin, hiszen a vérképzés mellett a központi idegrendszer megfelelő működéséhez is szükségünk van rá. A B12 fő forrása olyan állati eredetű táplálékok, mint például a hal, szárnyasok, tojás, tej. Lisa Gawthorne bevallása szerint sosem küzdött vitaminhiánnyal. Reggelire mindig mandulatejet fogyaszt, amiben szintén megtalálható ez a vitamin. Ám ha valaki biztosra akar menni, akkor a gyógyszertárakban számos készítményből választhat.

Fotó: Shutterstock

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.