BLOGRA FUTOTTUNK Kutyafuttában a kellemetlen kalandról

Mindenki, aki kocog, tudja, kellemetlen találkozás is lehet az, amikor kutyával fut össze az ember... Még a legjobban nevelt ebek sem értik, mi ez a nagy rohanás: az elkóborolt, nagy testű kutya pedig különösképpen ijesztő lehet.

Január első hétvégéjén a kellemesen hideg időben hegyi futást terveztem, de a helyi csoportban valaki arról posztolt, hogy egy nagy testű kutya kóborol arrafelé, ezért lemondtam a terepről, és „csak” aszfaltoztam. Természetesen bosszantott a dolog, hiszen nem ez az első eset, hogy kiszökdösnek kutyák a kerítésen, s okoznak riadalmat, hozzáteszem, nem csak nálam. Egyébként szeretem a kutyákat, nekem is volt, így van tapasztalatom, de lássuk be, a kutyáknak eleve furcsa, hogy valaki fut. A vörös posztós mondat nálam ilyenkor: szelíd a kutya, nem bánt!

No, hiszen!

Sajnos megtapasztaltam az ellenkezőjét már, és ezért akár akarom, akár nem, félek a kóbor kutyáktól, sőt azokkal is óvatos vagyok, akik gazdival vannak.

Eszembe jutott, hogy legutóbb annyira élveztem a hegyet és az erdőt, hogy képes voltam jelöletlen útvonalon futni úgy, hogy fogalmam sem volt, hol bukkanok ki. Szeretek így terepezni, de ha akkor találkoztam volna ezzel a stafforddal, azon kívül, hogy tele lett volna a gatyám, ha hívok is segítséget, nehéz lett volna elmondanom, merre vagyok. Úgyhogy ettől most egy időre elment a kedvem, pedig tök jó ilyen felfedező futós túrákra menni.

A héten is figyeltem a bejegyzéseket, találtam néhány érdekes olvasnivalót!

 

FUTNIMENTEM.HU

Evetovics-Balla Hajnalka két cikkel is megajándékoz minket rögtön év elején. Az egyikben összefoglalja öt pontban, miért is egészséges a futás.

Örömmel olvastam, mennyi jótékony hatása van, minden kocogó büszke lehet magára, hogy figyel az egészségére és tesz érte nem is keveset!

A másik cikk pedig a téli futással foglalkozik. Én nagyon szeretek ilyenkor edzeni, egyedül a korai sötétedést zavar, de hát valamit valamiért.

 

21097 KK.WORDPRESS.COM (blog)

Koffein kapitány stílusos címet adott írásának, a makacs térdprobléma ellenére nekiindult év végén, és rendkívüli felfedezést tett, miszerint a rumos tea a legjobb kezelés porckopás esetén!

A bejegyzésből az is kiderül, hogy inkább a rajtszámokhoz kötődik érzelmileg, mint az érmekhez, és ebbéli gyűjtőszenvedélyét meg tudom érteni.

 

ROADRUNNERDIARY.WORDPRESS.COM (blog)

Gyalogkakukk naplójában a keresztedzések fontosságáról olvashatunk. Sok mindent kipróbált és csinált már (bringa, úszás), és most erősítő edzésekre jár, és éppen a csupasporton is rendszeresen bejelentkező Kremlicza „Futóbolond” Leventéhez, aki mellett, ugye, nem lehet lustálkodni, így már érződik a változás.

NIKIMOVES.BLOG.HU

Niki hihetetlen kalandba keveredett a Börzsönyben futás közben. Ugyan követték, mely területeken folyik vadászat, viszont változás történt, így meg kellett szakítania a futást.

Hosszú idő telt el, mire a vadászok elvitték az autójához, teljesen átfagyva ült be végre, és ott várta meg a többieket.

Az nem derült ki, megfázott-e, reméljük nem, mindenesetre érdekes élményről olvashatunk bejegyzésében.

 

GYG-TEREPFUTASAI.BLOG.HU

Aki extrém távokra, szintekre vágyik, és ezért hajlandó utazni is nem keveset, azoknak szól Györgyi Gábor bejegyzése. A videofilmeket is készítő terepfutó összegyűjtött tizennégy versenyt – aki szereti az ilyen kihívásokat, böngéssze bátran!

 

Miről ír a Futóbolond?

Hogy ne szédüljünk el, koptassuk az aszfaltot is!

KREMLICZA LEVENTE

A terepfutás szerelmeseként a kanyargó ösvényeken érzem otthon magam, s legszívesebben mindig erdőben futnék, de szoktam aszfalton is edzeni, mostanában egyre többet. Viszont volt idő, amikor csak terepen futottam, ráadásul többségében köves ösvényeken, aztán az egyik aszfaltos versenyen feltűnt, hogy mennyit romlott a futómozgásom. Szinte szédültem a betonon, a bokám össze-vissza dőlt. Ezután ismét elkezdtem a síkfutásokat, és hamar javult a mozgásom. Rájöttem, hogy szükség van rendszeres aszfaltos edzésekre, hetente legalább egyet érdemes beiktatni a tervünkbe. Nemcsak a sík futótechnika miatt, hanem a más jellegű terhelés miatt is. Szintes terepen csak a lejtőkön tudunk igazán komoly tempót futni – magunkhoz képest –, de síkon tudjuk gyakorolni az egyenletes tempó tartását, s a gyors résztávos edzéseket is könnyebb itt végezni. Akkor is hasznos lehet, ha nem készülünk aszfaltos versenyre, testünk egyébként is igényli a különböző terhelést, továbbá a változatosság sem árt.

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.