BLOGRA FUTOTTUNK Már kapkodni kell a „virgácsokat”

Jön a hideg, jobb a tempó – legalábbis blogszörfösünknek az ősz és a tél határán valahogy jobban megy a futás, kicsit gyorsul is, igaz, a menetszél ilyentájt már fázósra is hűti. Kinek mi a tapasztalata: novemberben valóban jobb futni?

Beköszöntött a november, ezzel minden kétséget kizáróan megjött a hűvösebb idő, amit, valljuk be, a nyár óta már nagyon vártunk. Szerencsére igazi hideg még nincs, de azért amikor mintegy öt fokban mentem el futni egy szál hosszú ujjúban, bizony nagyon szedtem a „virgácsaimat”, hogy minél hamarabb bemelegedjek. Ilyenkor már a csősál is kötelező kellék, és egy „alápólót” is elbírtam volna még.

Szóval, figyelni kell az öltözködésre, nehogy meghűlés legyen az edzés vége, és a torkunkat is hozzá kell szoktatni a hideghez.

Ismerős jelenség volt, amikor hazaérésem után körülbelül egy órán keresztül köhögtem, mert még szokatlan volt a szervezetemnek a hideg. No de ez néhány edzés után elmúlik. Egy szó, mint száz, elő a sapkával, kesztyűvel, csősállal, széldzsekivel! Jön az alapozó időszak!

 

KATARZIS NÉLKÜL (blog)

Mi is az a KO maratoni? Nos, előfordul, hogy nem úgy sikerül egy verseny teljesítése, ahogy elképzeljük, és egy idő után már azért küzdünk, hogy egyáltalán beérjünk valahogy. Ez történt Donáttal is a ljubljanai maratonin. A lábgörcs olyan, hogy jön, amikor jönni akar, és megkeseríti a versenyző életét, ennek ellenére ő sikeresen teljesítette a távot. Még egy bejegyzés a blogoldalról, mégpedig a tíz kilométeres NATO-futásról.

A szerző szerintem parádés időt futott (45:07 perc), mégsem volt elégedett. Ahogy írja, „elbaltázta” ezt a versenyt, két perc benne maradt az időben.

Van ez így, de azért sokan megirigyelnék ezt az időt!

 

SZUFLAVEDER (blog)

A gyors öt kilométer története, az idő elképesztő, legalábbis számomra – 20:34 perc! A szerző szintén a NATO-futáson vett részt, a négy kilométeres távon indult, de azért még egy „kilit” ráhúzott, nehogy már sétálni kelljen a kocsihoz 🙂

 

BARATRUNNING.COM

Mátra Trail-beszámolót olvashattok, a szerző az M-távon indult, ez 19 kilométer hosszú volt, 750 méternyi szintemelkedéssel.

A versenyen összefutott az L-táv élmezőnyével a tizenharmadik kilométer környékén, és felvette a menők tempóját, amelyet egy darabig tudott is tartani!

A hátralevő kilométereket is elég jó sebességgel teljesítette, így a 16. helyezést sikerült megszereznie.

 

GYEREFUTNI (blog)

Krátky Egon bejegyzése kezdő futóknak lehet nagyon hasznos, hiszen arra ad magyarázatot, miért fordulhat elő, hogy valaki már az első néhány száz méter után kifullad.

Ne szegje senki kedvét a kudarc, türelmesen és okosan kell elkezdeni a futást. Nem kell maratonit futni pár hét után, hanem fokozatosan felépíteni a szervezetet, hozzászoktatni ehhez a nagyszerű sporthoz!

 

21097KK (blog)

Koffein Kapitány sajnos nincs jó passzban, porcproblémákkal küzd, így egyelőre parkolópályára került futásilag. Viszont ilyenkor kell jó, s hathatós tervet készíteni, hogy minél hamarabb javuljon a helyzet, és ha hosszú távokat a közeljövőben nem is, legalább rövidebbeket lehessen majd futni. Mihamarabbi jobbulást!

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Gepárdok között: csapatban (is) jó futni

KREMLICZA LEVENTE

A napokban ismét edzői segítséggel kezdtem felkészülni a jövőbeni kihívásokra, s egy igazán tapasztalt szakembert kerestem meg. Szabó Gábor, a Sashegyi Gepárdok edzője irányít majd, és nemcsak online segít, heti kétszer közös edzés is lesz a Gepárdokkal. Kedden megvolt az első alkalom, kellemesen szakadó esőben róttuk a kilométereket, intenzív résztávok segítettek, hogy ne fázzunk meg. Érdekes volt így futni – szokatlan, de motiváló, hiszen a csapatban sok nálam gyorsabb futó van. Időnként járok közösségi futásokra, néha szervezek is egyet-egyet, de általában egyedül futok az erdők magányában. Olyankor csak én vagyok és a terep, belemerülök a gondolataimba, az erdő hangjai vagy a zene segít kikapcsolni. A csoportos futóedzés teljesen más, pörögnek az események, koncentrálni kell. Ilyenkor óhatatlanul igyekszik jobban teljesíteni az egyszeri futó, könnyebben túllendül a fáradtságon, kényelmetlenségeken. Azoknak is hasznos lehet, akik nem akarnak rendszeresen csoportos edzésre járni vagy edzővel készülni. Szerencsére sok ingyenes vagy nyílt futóedzés van, a pályaedzéstől kezdve az éjszakai terepfutásig mindenféle, így válogathatunk is köztük. Egyszer mindenképp érdemes kipróbálni, ki tudja, talán ott találunk rá álmaink közösségére.

 

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.