Végre eljött a hosszú versenyek kora!

Blogszörfösünk egyre több versenybeszámoló között válogathat, és örömmel fedezte fel, hogy mind több írás szól a hosszútávú, ezen belül is terepen rendezett versenyeken szerzett élményekről.

Rengeteg verseny rengeteg beszámolóját olvastam a napokban, és nagyon jó érzés, hogy – persze nem akarom elkiabálni, de egyelőre úgy tűnik – visszatértünk a hobbi- és amatőr sportban is a normál kerékvágásba. Nálam a kültéri sportolás kissé háttérbe szorult, mert az öt órai kelést ritkán tudom megoldani, később pedig már az életemért küzdök a melegben (a sok versenybeszámolót olvasva az az érzésem néha, csak én vagyok ennyire képtelen hőségben futni, másoknak ez jól megy). Próbálom kompenzálni ezt a hiányt, például nyaralás alatt sokat úsztam a Balatonban (annyira élveztem, az egyik gyerkőcöm meg is jegyezte: persze, te futsz, azért megy ilyen jól), többet járok TRX-re, aminek szemmel látható az eredménye: a deréktáji makacs zsírréteg vékonyabb lett. Emiatt még lelkesebben megyek edzésre, és természetesen egyre jobban és könnyebben is megy a mozgás. A futás heti két alkalomra csökkent, pedig mindig jól eltervezem, hogy reggel kipattanok az ágyból, és indulok.

Amikor sikerül, hihetetlenül jót futok, mert friss a levegő, alig vannak az utcán, s mikor beindul az élet, én már hazafelé nyargalászom.

Ám ez csak három esetben sikerül: ha álmatlanul forgolódom, és jobb híján felkelek; ha este időben lefekszem aludni, és reggel kipattannak a szemeim (legritkább verzió); ha annyira hiányzik már a futás, hogy nem érdekel a fáradtság, menni akarok.
Az a helyzet, amíg heti négy-öt alkalommal tudok edzeni, azzal elégedett vagyok, az pedig, hogy miként oszlik meg a futás és a TRX között, szinte mindegy, mert úgyis mindig a körülmények határozzák meg. A lényeg, hogy a rendszeres mozgás meglegyen!

CHICKENLEGS (YouTube)
Kálmán Teréz és Szilvási Péter új sportágat mutat be videójában, amelyet Péter ki is próbált a Lupán, ez pedig a SwimRun. A futás háromszor 2.7 kilométer, az úszás pedig kétszer 1.2 kilométer. Speciális szabály, hogy amilyen felszereléssel elstartolnak a versenyzők, azzal is kell beérkezni, ráadásul vannak kötelező kellékek, ilyen például az úszóbólya. Péter remekül teljesített, és közben rengeteg tapasztalatot is szerzett, amit meg is oszt a követőkkel.

SZABÓ SÁNDOR – HEGYIFUTÓ (Facebook)
Sándor a WMRA World Cup harmadik állomásán, a franciaországi szakaszon teljesített, ennek beszámolóját olvashatjuk. A mezőny elég kemény volt, nem beszélve a terepről (19.5 kilométer és 2000 méter szintemelkedés) A 11. helyre futott be, amivel nem volt maradéktalanul elégedett, de összetettben továbbra is előkelő helyen áll! A fotók alapján gyönyörű helyen rendezték a versenyt!

NEMMARATONMAN.HU
A szerző, Marcsinkó Péter az új bejegyzésében több témakört is érint. Szerencsére jó humorérzékkel van megáldva, ezért kifejezetten üdítő olvasmány :-). Sok minden történt az elmúlt időszakban, új órája lett, hosszú a haja, és újra futkos a kis gyerkőccel!

ROADRUNNERDIARY.WORDPRESS.COM
Kiss Reni biciklis kísérőként segítette ismerősét a Tésen rendzett Don Quijote Run 80 kilométeres távján. A verseny húsz kilométeres pályán zajlott, amelyen voltak combos emelkedők is. Nem volt egyszerű dolguk, de olyan jól működtek együtt, hogy Ági másodikként ért célba, és még arra is volt energiája a 75. kilométernél, hogy szalonképessé tegye a pólóját, mert hát a befutóképen nem lehet akárhogy kinézni 🙂

 

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Aki a botot szereti, rossz futó nem lehet

KREMLICZA LEVENTE

A túrabot nem csak kirándulásnál lehet hasznos, sok terepfutó használja a hosszabb vagy nehezebb kihívások alkalmával. A bot valóban sokat tud segíteni, nemcsak az emelkedőkön, hanem a nehéz lejtőkön is jól jön, ha megtanuljuk használni. Vannak külön technikák mind a felfelé, mind a lefelé haladáshoz, de a legfontosabb a gyakorlás. Botok terén a választék hatalmas, az egyszerű fix alumíniumtól a pillekönnyű összehajthatós karbonig van minden. Kezdő bothasználónak szerintem az olcsóbb vagy közepes árú fix vagy becsukható modell a legjobb, és később, ha már rutinosan használjuk a botot, jöhet a komolyabb darab. Ha fix botot szeretnénk, fontos, hogy a méret is jó legyen, normál használatnál az alkarnak a talajjal párhuzamosnak kell lennie, és a könyökkel nagyjából derékszöget kell bezárnia. Állítható modell esetén is ez az alapbeállítás, ez változhat a tereptől, egyéni preferenciáktól függően egy keveset, de inkább fél-egy centiméteres tartományon belül.

 

 

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.