Szuperélelmiszer a NASA ajánlásával – amit a quinoáról tudni kell!

A quinoa az ősi aztékok legfőbb étele volt. A fénykorát élő szuperélelmiszerről a táplálkozási szakemberek és az orvosok is ódákat zengenek, a NASA is superfoodnak minősítette.

Zsírégető hatású

Ha fogyni próbálsz, akkor imádni fogod a quinoát. Az egészségre jótékony hatású telítetlen zsírsavakat és omega-3-at tartalmaz, könnyen emészthető, zsírégető hatású. Lassan lebomló szénhidrátok alkotják, sokkal később leszel éhes tőle, mintha például rizst, vagy tésztát fogyasztanál. Ezen kívül, ha rendszeresen fogyasztod javítja az állóképességedet.

Magas a fehérje tartalma

A quinoa teljes értékű fehérjeforrás, tartalmazza mind a 9 aminosavat, amelyet a szervezet nem tud előállítani, ezért élelmiszerekből kell bevinni azt. Ezen kívül gazdag káliumban, mangánban, kálciumban, magnéziumban, vasban, valamint nagyobb mennyiségű B-, C- és E-vitamint tartalmaz.

Jótékonyan hat a vércukorszintre

A quinoa fogyasztása csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyeit, de segíthet abban, hogy a már kialakult cukorbetegségben kiegyensúlyozott szinten tartsa a cukorszintet. Ez annak köszönhető, hogy lassan felszívódó szénhidrátokban gazdag.

Gluténmentes

Ha gluténérzékeny vagy, akkor a quinoával tökéletesen helyettesítheted a búzát, ugyanis gluténmentes.

Laktató salátát is készíthetsz quinoából
Fotós: AFP

Tippek

Hol kapható?

A quinoát nemcsak a bioboltokban, hanem nagyobb élelmiszerboltokban is megtalálod a polcokon a rizs vagy az egészséges ételek környékén. A quinoa íze kellemes, dióízű. A boltokban háromféle quinoával találkozhatunk elefántcsont színű, piros vagy fekete. A legenyhébb ízű a fehér mag.

Hogyan főzd?

Fogyasztás előtt alaposan mosd meg a quinoát. A külsejét egy szaponin nevű kesernyés réteg borítja, amit csak mosással lehet eltávolítani. Főzni ugyanúgy kell, mint a rizst, kétszeres mennyiségű vízben.

Mit csinálhatsz belőle?

A quinoa ideális köretnek, de készíthetünk belőle salátát, akár grillezett csirkemellel, zöldségekkel, hamis rizottót is tudsz belőle csinálni, de reggelire is kiváló. Aszalt gyümölccsel, mazsolával, reszelt almával, fahéjjal ízesítve mennyei reggeli.

Ezek is érdekelhetnek

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

A görögországi versenyek motiválják igazán
Nem rendezik meg többet az Authentic Phidippides Runt
Mindent megtesz, hogy bekerüljön a 24 órás válogatottba
Fighters’ Run Budapesttől kőhajításnyira áprilisban
Ötven és száz kilométeres versenyt is megnyert már az idén

Videók

Mikor méterek döntenek életről és halálról: több mint százzal siklott át két épület között
A kötélen egyensúlyozás csúcsa, amikor csak egy hiba választ el a biztos haláltól
Te meddig tudsz dekázni? Ő a Mount Everestig!

Hegymászás

Kihívástól függ, hogy futva, gyalogosan vagy kerékpárral járja a hegyeket
Küldetéstudata volt, tudása viszont semmi: az őrült mászón a hite sem segített
Három nap és két éjszaka a halálfalban: kőzápor után magyar siker az Eigeren

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.