Bacon és sajtos puffancs? Ételek és italok, amelyek sportolás mellett nem ajánlottak

Két órát izzadunk az edzőteremben, és utána bármit felfalnánk? Az életmódváltás lemondásokkal is járhat, olykor a kedvenc ételeinknek is búcsút kell inteni.

A hobbisportolók szervezetének is megfelelő üzemanyagra van szüksége, hogy hatékony edzésmunkát végezhessenek. Vannak olyan ételek és italok, amelyekkel egyenesen tönkretesszük az edzést.

Bacon

A ropogós, illatos szalonnacsíkoknak nehéz ellenállni. Sokan szívesen fogyasztják reggelire, például tojás mellé. A bacon azonban nagyon kevés fehérjét tartalmaz, a tápértéke is minimális, viszont sok benne a telített zsír.

A túlzott telítettzsír-bevitel hozzájárul a magas koleszterinszinthez, és növeli a szívbetegségek kockázatát.

Energiaitalok, szénsavas üdítők

A cukorral édesített italokat is jobb, ha elfelejtjük. Hosszú távú fogyasztásuk rossz hatással van ez egészségre, és a szervezet teljesítményére is. Az energiaitalok csak rövid távú energiát biztosítanak. Ha mindenképpen szükség van koffeinre, akkor kávé vagy tea fogyasztását javasolják a táplálkozási szakértők. Szénsavas üdítők helyett pedig igyunk vizet, vagy tegyünk a vízbe gyümölcsöt, epret, citromot például.

Alkohol

Az alkohol nagyon sok kalóriát tartalmaz, egy koktél például 300 kalóriát is tartalmazhat, a tápértéke viszont nulla. Az edzésmunkát nem segíti, sőt. Az alkohol ráadásul blokkolja az anyagcserét, és dehidratálja az izomsejteket, csökkenti az izomnövekedést.

Transzzsírok

Kerüljük el azokat az ételeket, amelyek ilyen összetevőket alkalmaznak. Édességekben, például süteményekben, péksüteményekben is megtalálható. Bár ma már törvény szabályozza, hogy mennyi transzzsírt tartalmazhat egy étel, nem árt odafigyelni. A transzzsírok növelik a hasi zsírt, szív- és érrendszeri problémákat okozhatnak.

Fehér liszttel készült kenyerek, sütemények

A finomított liszttel készült sütiknek, kekszeknek, kenyereknek alacsony a rosttartalmuk, viszont sok kalóriát tartalmaznak. A vércukorszintet hirtelen emelik meg, gyorsan felszívódnak, fogyasztásuk után hamarabb leszünk éhesek.

Jobb a zabliszt, süteményekhez mandulaliszt.

Sajtos puffancsok

Ezek azok a nassolnivalók, amelyek egyetlen sportoló étrendjében sem szerepelhetnek. A sajtporos kukoricapuffancsok sok kalóriát, zsírt és sót tartalmaznak.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Az elitben is dobogón végzett a magyar fiatal, jöhet az újabb érem!
Milyen az ideális bringásputtony?
Csodálatos környezetben, a Holt-tengernél futott 50 kilométert Lubics Szilvia
Brutális fitneszkihívás, avagy így edzenek a legkeményebb tengerészgyalogosok
A szánkózás után bebarangolható a világ legnagyobb hólabirintusa

Videók

Nosztalgia: így gördeszkáztak huszonöt éve a magyarok
Akikben nincs félelem: veszélyes sportágak elképesztő pillanatai
Nem kell lépcső, nem kell lift: néhány másodperc alatt irány az épületek teteje!

Hegymászás

Télen mászták meg a Szellemhegyet
Klein Dávid: a Tátra kiismerhetetlen, ahol még számos jelentős célt lehet elérni
Testvére tragédiája sokáig beárnyékolta a legendás Messner pályafutását

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

Karintiában télen is lehet ötvözni a luxust a kempingezéssel
11 jó ok arra, hogy Karintiába utazzunk
A legjobb módja az adventi várakozásnak
Öt csodálatos túraútvonal, amelyek néhány óra alatt teljesíthetők
Öt remek tipp a könnyű karintiai túrázáshoz

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.