BLOGRA FUTOTTUNK Élmények az Ultrabalaton bűvöletében

Habár blogszörfösünk idén kihagyta az Ultrabalatont – pedig már „régi motoros” a tókerülésben –, ettől még ugyanolyan lelkesen és kíváncsian olvasta a verseny- és élménybeszámolókat, mint az elmúlt öt és fél esztendő során mindig.

Majd’ három hét kihagyás után indultam futni, az előrejelzések alapján az utolsó meleg, napos estén. Semmiképp sem akartam kihagyni ezt a lehetőséget, ezért a munkából hazaérve kapkodva átöltöztem, és már indultam is. Csodálatos volt trappolni ebben az időben, végig vigyorogtam, s tudtam, hogy vissza kell fognom magam, mert betegség után vagyok, de ez igencsak nehéz volt a fülembe dübörgő zene és a remek idő miatt. Felkaptattam a meredek dombos részeken, azok után már erdő következett, és a lenyugvó nap miatt itt már eléggé rosszul láttam. Nagyon kellett koncentrálnom, hová lépek, tudtam, ha elterelődik a figyelmem, esés lesz belőle. Aztán kiérve az árnyas, erdős szakaszból kicsit megnyomtam a tempót, mert úgy éreztem, ennyi kihagyás után nekem ez jár. A Garmin természetesen jelezte is, hogy kissé túltoltam, de nekem jólesett, ez a lényeg.
Az elmúlt hétvége az ultrabalatonosoké volt leginkább, igyekeztem követni a csapatunkat, mikor merre járnak, mi a helyzet velük.

Tudtam, jó döntés volt, hogy idén kihagytam az UB-t, de azért lélekben nyilván ott voltam velük.

Mivel a család meglepett szombat estére egy remek programmal (televíziós felvételre mehettem közönségnek), ahol a telefont szigorúan le kellett némítani, sőt elrakni, ez idő alatt kicsit elszakadtam tőlük. Éjfél után hazaérve első dolgom volt megérdeklődni, merre járnak, hogy vannak. Aztán hétfőn meghallgattam az élménybeszámolókat, és kerestem a blogok között is, ki és hogyan élte meg ezt a szuper versenyt. Az UB-k után napokig ott maradtam még lélekben én is a Balaton körül, és a kollégáimon is látom, hogy ismét hatalmas élmény volt. Ezért ezen a héten természetesen ezek a beszámolók lesznek túlsúlyban, de gondolom ez teljesen érthető. 🙂

ULTRAKELEK.WEBNODE.HU
Hernádi László egyéni teljesítő volt – immáron harmadjára, és most segítő nélkül! – az idei Ultrabalatonon, az ő beszámolóját olvashatjuk: 27:11 óra alatt futotta körbe a Balatont, voltak csodálatos pillanatok, és volt fáradtság miatti holtpont, amin rutinosan átlendült, hogy aztán átvehesse a harmadik befutószalagját!

PORSZEM A PÁLYÁN (Facebook)
Természetesen a következő írás is Ultrabalaton-beszámoló, ráadásul szintén egyéni teljesítőé. A versenybeszámoló szerzőjének, Máté Mónikának az első ilyen nagy vállalása volt, de a kisebb holtpontot leszámítva terv szerint teljesítette a távot.

Mondjuk, a nagy ultrafutó-tapasztalattal rendelkező edzővel, Evetovics-Balla Hajnalkával, és természetesen a jó segítőkkel a háttérben ez könnyebben érthető.

A sikerélmény után mi sem természetesebb, mint hogy jövőre is ott szeretne lenni az indulók között.

PAPER WINGS (Facebook)
Ez az UB-beszámoló nem csak a futásból áll, hanem ami „mögötte” van: a szerző a fotósokat segítette a verseny alatt. Természetesen előtte és közben is futotta az időből némi futásra, amelyről klassz fotók is készültek.

BARATRUNNING.COM
A szerző az Abbott World Marathon Majorst szeretné teljesíteni, a kihívás hat maratoniból álló versenysorozat a csodás összetett éremért.

Nos, ennek keretében futotta le a Berlini maratonit mindenféle nehézség és „fal” nélkül, erről szól a beszámolója, és ezzel együtt már három verseny kipipálva a hatból!

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Ne hűljünk le!

KREMLICZA LEVENTE

Több helyen olvastam, hogy az elmúlt időszakban az éjszakába nyúló, hosszabb versenyeken kihűlés közelébe jutottak futók. Bár még nincsenek mínuszok, de négy-öt Celsius-fok körüli hőmérsékleten is ki lehet hűlni, ezért a hideg elleni védekezést érdemes komolyan venni.
Nem csak megfelelő öltözékkel tudjuk magunkat óvni, az egyik legfontosabb, sőt leggyakrabban elrontott tényező a kalóriabevitel. Ha nem viszünk be elég táplálékot, akkor a test nemcsak a teljesítményünket csökkenti, de a hőtermelés is romlik, így jobban fázunk, és emiatt szintén lassulunk. Hidegben több energiára van szükségünk, így a bevitt szénhidrát mennyiségét is meg kell növelni futás közben, ezzel együtt viszont a megfelelő folyadékpótlásról sem szabad megfeledkezni, mert a dehidratáció is tud kellemetlen pillanatokat okozni.
Szó esett az öltözékről is, és fontos tudni, hogy ebben nem a mennyiség, hanem a minőség fontos, jó nedvességelvezető technikai ruházatot érdemes használni, külső rétegnek lehetőleg szélállót. A másik jó praktika a bemelegítőkrémek használata, nagyon sokat tudnak segíteni a hűvösebb időben.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.