BLOGRA FUTOTTUNK A türelem boldog futót terem!

Csalhatatlan jele van annak, hogy ránk köszöntött az új év: a rutinos futók január elsején is edzettek, s azok is kimerészkedtek az aszfaltra, terepre, akik megfogadták, életmódot váltanak.

Hogy a futást tekintve is teljes nyugalommal várjam a 2020-as évet, megleptem magam egy új futócipővel. Egyébként is aktuálissá vált, mert a Sauconym elhasználódott, elkezdett benne fájni a talpam, ráadásul nálam egyértelmű jele a cipőváltás eljövetelének, hogy fájt a csípőm futás után. A választásom a Nike Air Zoom Vomero 14-re esett, amit színházba menet, vagyis nem éppen sportcipővásárláshoz öltözve sikerült megvennem. Már a kinézete miatt is rögtön belezúgtam, és amikor belebújtam, tudtam, nem keresgélek tovább – nekem ő kell.

Az év első napján felavattam, rendkívül kényelmes, jólesett benne futni, sőt már nem fáj sem a talpam, sem a csípőm. Remélem, egész évben hű társam lesz, és együtt gyűjtjük a kilométereket!

Január elsején, olvasgatva a futós bejegyzéseket, mosolyogva állapítottam meg, hogy a futók többsége csak mértékkel rúg ki a hámból, óvatosan bulizik december 31-én, ugyanis másnap a legtöbben felhúzzák a nyúlcipőt, s futással kezdik az új évet. Ahogy a mondás tartja, amit az év első napján csinálsz, azt fogod egész évben csinálni. Mivel mi futni, sportolni akarunk, mi sem természetesebb, hogy reggel ugyanúgy felkelünk időben, mint máskor, és nekiindulunk.

Ezúton kívánok boldog futóévet mindenkinek! Fussatok, sportoljatok! Ne kössetek kompromisszumot, hogy erre nincs idő vagy energia, hiszen ezt magunkért tesszük, ezáltal a környezetünkért is. Meghálálja a testünk, az agyunk, kihat mindenre, úgyhogy ennek kell lenni a fő csapásnak.

Ettől jobb fejek leszünk a gyerekeinkkel, a családdal, jobban megy a munka s minden más – hajrá 2020-ban is!

Olvasgatva a bejegyzéseket, elég sokan évértékelőket osztottak meg, ezek közül is szemezgettem néhányat.

 

UTRAKELEK.WEBNODE.HU (blog)

Hernádi László 2019-re három szalagot tervezett begyűjteni, és sikerült túlteljesítenie a tervet: négy szalaggal büszkélkedhet! Rengeteget futott, összesen 4560 kilométert, ami fantasztikus teljesítmény!

 

CÉLFUTÓ BLOG (Facebook)

Peterdi-Farkas Éva benevezett egy tizenkét órás versenyre, amelyen eredetileg száz kilométert tervezett teljesíteni.

A körülmények rendkívül extrémek voltak, iszonyú hideg volt, és ő indult egyedül a nők között.

Mindezek ellenére nem adta fel, még ha nehezen is, de kitartott, és csaknem 85 kilométert sikerült lefutnia.

 

RUNBABYRUN.BLOG.HU

Vincze Zsófi rég nem írt bejegyzést a blogjában, de most összeszedte, mit adott neki a 2019-es év. Voltak sikerélmények, mint ahogy nehézségek is, lényeges változás a (sport)életében, hogy edző lett, és már nem a saját teljesítménye, hanem a tanítványoké a fontosabb. Ez is fontos szerepet kap 2020-ban.

 

MINDSETPSZICHOLOGIA.HU

Székely Andrea elemzésében összefoglalja, miért is jó a határainkat feszegetni, miért jó a természetben sportolni. Élvezettel olvastam, mert olyan érthetően, egyszerűen és logikusan írj az ok-okozati összefüggésekről.

 

FUTOLEPES.COM

Őry István a bejegyzésében azt ecseteli, hogy egy futónál mennyire fontos tulajdonság a türelem. Teljesen egyetértek vele, az elmúlt évben nekem is volt szerencsém gyakorolni épp eleget, és mint tudjuk, a türelem boldog futót terem!

 

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Érezzük jól magunkat a bőrünkben

KREMLICZA LEVENTE

A január a fogadalmak, a nagy kezdetek és újrakezdések ideje, az edzőtermek megtelnek, sokan diétába, életmódváltásba fognak. Szinte hallom, ahogy sokan kőkemény elszántsággal mondják, az idén akkor is meglesz az a nyári forma, vagy a háromórás maratoni. Mielőtt azonban aszkétaéletmódba kezdenénk, és ezentúl csak mindenmentes, extra szénhidrátcsökkentett hegyi levegőt vennénk magunkhoz energetizált forrásvízzel, picit nézzük meg jobban, mire is vállalkozunk. A szigorú, grammra kiszámolt étrendet hagyjuk meg az élsportolóknak, testépítőknek és azoknak, akik betegség miatt kényszerülnek rá. Nem gond, ha számoljuk, mennyit eszünk egy nap, de ha kétezer helyett 2134 kalóriát viszünk be egy nap, akkor ne kezdjük magunkat ostorozni. A drasztikus, nagy tápanyagmegvonással járó diétákat kerüljük – bár sokszor hatásosak, az egészségünk szempontjából nem megfelelők. A testünknek szüksége van minden mikro- és makrotápanyagra, nyomelemre. Az egyoldalú étkezést sem érdemes erőltetni, szóval nem kell heti hatszor csak káposztás uborkát enni, mert a testtömegcsökkenés mellett néhány hiánybetegséget is könnyen beszerezhetünk. A méregtelenítés is nagyon népszerű, de van egy jó hírem: a májunk és a vesénk ezt megoldja ingyen, méregdrága méregtelenítő tea, krém, turmix, akármi nélkül. Egyszerű, teljesen hétköznapi tápanyagokkal lehet segíteni a fontos szervek működését. Fontos, hogy fenntartható, minden mikro- és makrotápanyagot, nyomelemet tartalmazó étrendet kövessünk, ami élhető kalóriadeficitet ír elő. A célunk is legyen fenntartható és reális, ne a fitneszmodellekre, testépítőkre akarjunk hasonlítani. Nekik erről szól az életük, sok év munkája, speciális teljesítményfokozók és szigorú étrend kell a fizikumukhoz. Keressünk hétköznapi, elérhető célokat, amelyekért tenni kell, de nem elérhetetlenek, és nem kell hozzájuk durva lemondásokkal járó életmód. A legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, és élvezzük, amit csinálunk.

 

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.