BLOGRA FUTOTTUNK Alagútfutás dobokkal, sikítással

Sok csupasport.hu olvasó is részt vett az augusztusi versenyhónap egyik leggyönyörűbb futásán, a Generali Night Run kihívásán – blogszörfösünk a kilenc kilométeres táv örömeiről is ír.

Ott voltam, lefutottam a Generali Night Run futóversenyének kilenc kilométerét, s mondhatom, nagyszerű élmény volt ismét ez a kihívás. A verseny „bemelegítő szakasza” a szokásos parkolókeresgélés volt (ez sem kis kihívás és küzdelem ilyenkor), majd az első részsiker után átsétáltunk a Lánchídon, hogy belekóstolhassunk a ránk váró kalandba: a rengeteg turista között a fekete egyenpólós futók voltak többségben. A verseny a Várkert bazártól indult, előbb a hat kilométeres távot indították, majd háromnegyed tízkor mi, a kilenc kilométeresek is felsorakoztunk a rajtzónában. Hatperces ezreket futók magasságában próbáltam elhelyezkedni, de egy idő után elvesztettem a fonalat, így végül beálltam oda, ahol hely volt. Az első három kilométer azzal telt, hogy próbáltam előzgetni, ami nem volt mindig könnyű a tömegben, de szerettem volna abban a tempóban kocogni, ami kényelmesnek tűnt, ezért néha kockáztatva az esést, ugrabugráltam a futók között. A következő szakasz felvezetett a Várba (lám, mindig jól jönnek a terepfutásos tapasztalatok), amelyen normál tempóban kaptattam felfelé, lefelé meg – amennyire mertem a sötét szakaszokon – nyomtam neki, és magamban imádkoztam, vegyek észre minden úthibát, gödröt.

Jött a kedvenc részem, az Alagút a dobosokkal: nem tudom szavakkal leírni, milyen érzés itt elfutni – illetve, mégiscsak tudom: euforikus.

Egyre közelebb érve az Alagút bejáratához, elindult az adrenalin, a lábaim pedig elkezdtek begyorsulni. Elképesztő az élmény: dübörögtek a dobok, sokan kiabáltak, sikítottak – én is, egyszerűen muszáj volt, és annyira jólesett! Átfutottunk a Lánchídon , majd a Széchenyi téren fordultunk vissza. Csodás élmény volt! Beérkezéskor a nyakamba akasztották a gyönyörű érmet, és roppant elégedetten indultam hazafelé. Az időjárás is kegyes volt a futókhoz – ezt a nyáresti versenyt egyszerűen nem lehet kihagyni!

Büszkeséggel töltött el a csodás, kivilágított főváros, a szuper szervezés, örültem, hogy ott lehettem, és azt is remélem, sok Csupasport-olvasó indult a Night Runon, és legalább annyira élvezték, mint én!

Ezek után nézzük a futós bejegyzéseket a blogtérből.

 

21097KK.WORDPRESS.COM

A szerző a Jahorina Ultra Trail-versenyen vett részt Bosznia Hercegovinában, s rendkívül érdekes terepen haladt a mezőny. A Maxi táv teljesítése volt a cél, amely 69 kilométer hosszú, 2750 méteres pozitív szintemelkedéssel örvendeztette meg a versenyzőket. Az útvonal sípálya, bobpálya mentén haladt, de volt sok alagút, híd, erdő, patak, minden, ami az érdekes trailhez kell. Az írásból az is kiderül, milyen szabályokat érdemes betartani a 16 órás verseny alatt.

 

ROADRUNNERDIARY.WORDPRESS.COM

Könnyed beszámoló a Szufláról, amelyen a táv 52 kilométer, s a szerző váltóban teljesítette – de még hogy! Futótársával megnyerték a kategórát!

 

KATARZISNELKUL (blog)

Prágai félmaratoni beszámoló, amit őrületes tempóban teljesített a szerző, Ökrös Zoltán. A rendkívül alapos felkészülést megzavarta egy makacs fogfájás, de ennek ellenére hihetetlen tempóban, 1:17:37 órás idővel a 15. helyet sikerült megszereznie!

 

FUTNIMENTEM.HU

Evetovics-Balla Hajnalkától két cikket is ajánlok. Az első írás arra ad magyarázatot, hogy miért megy jobban a fogyás, a magas intenzitású edzések után. A másik pedig azt boncolgatja, hogy melyik napszakban érdemes futni.

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Ne a porokkal, hanem a pihenéssel töltődjünk fel

 

KREMLICZA LEVENTE

Kényes témáról írok most, de azt gondolom, beszélni kell róla: ez a táplálékkiegészítők világa. A piac óriási lett napjainkra, mindenre lehet már enni- és innivalót találni, van itt minden a tömegnövelőtől kezdve a zsírégetőn át a méregtelenítő csodacuccig. Korábban dolgoztam egy márkafüggetlen táplálékkiegészítőket forgalmazó boltnak, s táplálkozási tanácsadóként is foglalkozom ezzel egy ideje, illetve én is fogyasztottam már mindenfélét. A véleményemet írom le, de nem teljesen szubjektíven, igyekeztem a táplálkozástudomány jelenlegi állása, és a tapasztalataim alapján megfogalmazni.

Szóval, van mindenféle cucc, hangzatosabbnál hangzatosabb marketingszöveggel akarják nekünk eladni ezeket. Vannak nagyon jó termékek, én is szedek vitaminokat, magnéziumot, kalciumot, a versenyeken a frissítésem alapja a zselé, izotóniás ital, a hosszú futások után nálam is lecsúszik a fehérjeturmix. Ezekkel nincs is gond. De… Izmosak, vékonyak, erősek, egészségesek nem leszünk ezektől, de még a csoda aloe verás szörptől sem. A plakáton a fehérjét reklámozó nagyon izmos fickó sem a csokis proteintől lett ekkora, hanem hosszú évek edzésétől, töméntelen kajától, s adott esetben (tisztelet a kivételnek) a sok szteroidtól. A kockahasú fitneszmodell sem a zsírégetőtől lett szép karcsú, szálkás, hanem az edzéstől, és a fotózás előtti hetekben végzett durva, olykor már-már káros diétájától. Ez ilyen világ. Egészségesek, fittek az egészséges életmódtól leszünk, ami a táplálkozás, mozgás, pihenés hármasán múlik. Amíg ezek nincsenek rendben, addig hiába szedünk bármit, nem leszünk egészségesek. Méregdrága kiegészítők helyett érdemes minőségi ételekre, és tartalmas pihenésre költeni a pénzt. Igen, a modern életben nehéz úgy táplálkozni, hogy ne kelljen semmilyen kiegészítés, de lehet. És ha szedünk, mondjuk, magnéziumot, C-vitamint, akkor sem omlik össze a világ, csak ne dőljünk be a hangzatos reklámoknak. Csodaszerek ugyan léteznek, de nem legálisak, és nem lehet egy multi level marketinges cégtől megvenni őket – akkor sem, ha a kedvcsináló szövegek végén ott áll a megjegyzés, hogy kutatások támasztják alá. Ha a weboldalukon nincs ezekből a bizonyos kutatásokból néhány hivatkozással feltüntetve, akkor bizony a mantra jó eséllyel kamuszöveg. S ha vannak linkek, akkor is érdemes megnézni őket jobban, de a laikusok nehezen tudják megállapítani egy-egy tanulmány hitelességét. Jó példa erre az a cikk, ami egy kutatásra hivatkozva állítja valamiről, hogy csökkenti a koleszterinszintet, ami nagy vonalakban igaz is volt, csakhogy a HDL koleszterinre, ami az úgynevezett jó koleszterin, a „rosszra” az LDL-re viszont semmilyen hatással nem volt.

A másik gyakori érv, amikor orvosok, mindenféle „szakemberek” mondják, milyen jó ez vagy az a termék, mennyi mindenre jó. Ha túl nagy lelkesedéssel, kéretlenül ajánlják ezeket, akkor nagy valószínűséggel pénzt kapnak érte. S ahogy mondani szokás van az a pénz, amiért korpás lesz a hajunk. Azzal is bánjunk óvatosan, mikor ismerős, barát mondja, hogy iksz terméktől múlt el a baja, gyógyult meg. Ha szimplán azt mondja, hogy fittebbnek érzi tőle magát, akkor maximum kis pénzt dobunk ki az ablakon, ha mégsem működik, akkor az egészségügyi probléma esetén hatástalan vagy épp veszélyes termékkel az egészségünkkel játszunk, amit szerintem nem érdemes kockáztatni.

Szóval, mielőtt felvásároljuk a fél gyúrós- és bioboltot, rakjuk rendbe a táplálkozásunkat, mozogjunk, pihenjünk többet. A sok étrend-kiegészítő helyett érdemes nyaralásra költeni, mert a kikapcsolódás biztosan jót tesz.

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.