BLOGRA FUTOTTUNK Futni vagy nem futni, ez itt a kérdés!

Edzéstervvel vagy anélkül, aszfalton vagy terepen, szabadban vagy futópadon – rengeteg kérdés, amelyek a nehezebb időkben sem veszítik aktualitásukat, s a blogtérben is témát szolgáltatnak.

A legutóbbi futásaim közül az egyik parádés volt, meghajtós, kikapcsolódós örömnyargalás. Ebből kifolyólag ezt vártam a következőtől is, de mivel a munkám kapcsán volt némi technikai fennakadás, ami borította az aznapi futós terveimet, elindultam egy rövidre. Sajnos nem tudtam egyáltalán kikapcsolni. Szerettem volna már elvégezni a betervezett munkát, ezért jobbnak láttam, ha inkább hazamegyek néhány kilométer után, mert vállalhatatlanná vált az aznapi edzés. Nem voltam tőle boldog, de hát ilyen is van.

Aztán…

Szembejött velem egy edzéstervvel kapcsolatos levél, s rájöttem, bármilyen furcsa, de ez most éppen jól jön nekem!

Ugyan semmilyen célt nem tudok megfogalmazni (hiszen a kiválasztott versenyek közül egyedül az Ultrabalatonnak tudom az új időpontját), de gyorsulni szeretnék, amire viszont remek lesz a precízebb felkészítés. Ami szintúgy fontos, hogy keretet, célt ad az edzéseimnek, úgyhogy egész felvillanyozódtam, mennyire jó lesz, ha az edző előírja a feladatot, és nem én találgatom ki, aznap épp mihez van kedvem.

GYEREFUTNI.BLOG.HU

Krátky Egon írásában összehasonlítja a szabadban és futópadon történő edzéseket, és nekem is érdekes, egyben logikus érveket hozott fel mindkét esetre vonatkozóan. Korábban nekem is volt padom, de inkább eladtam, mert annyira untam futni rajta, hogy egyre kevésbé volt kedvem ráállni.

Viszont most kiderült, hogy van előnye a futópados edzésnek. Annak idején erre én nem is gondoltam, pedig rendkívül hasznos!

ROADRUNNERDIARY.WORDPRESS.COM

Reni még mindig nem futhat, de példaértékű, ahogy betartja a visszatéréshez szükséges szabályokat, pedig nem lehet könnyű! Sok türelem és kitartás kell hozzá. Amikor pedig már kezd javulni a helyzet, érezni a flow-t is. Na, ilyenkor nehéz megálljt parancsolni a lábaknak, hogy ne fussanak, mert még csak gyalogolni lehet.

Szerencsére a bringázás is jelent változatosságot, ráadásul barátnőjével kihívták egymást egy virtuális gyaloglóversenyre.

A csajok rendkívül találékonyak tudnak lenni!

FUTOLEPES.COM

Őry István az izomlázzal kapcsolatos tudnivalókról ír – az érzéssel rendszeresen találkozhat, aki sportol.

Az izomláz tudományos hátterét kevesen ismerjük, illetve azt, hogy mit érdemes tenni, ha épp ez a fájdalom gyötri testünk egy-egy pontját.

Az írást olvasva ismét rácsodálkoztam, milyen fantasztikus az emberi test, és valójában milyen bonyolult és összetett folyamatok zajlanak e hétköznapi jelenség során!

ULTRAKELEK.WEBNODE.HU

A szerző a kialakult helyzetről és az alkalmazkodásról ír. Elvonulva a világtól, remek futásokkal teszi még jobbá ezeket a napokat; a pozitív, elfogadó hozzáállással könnyebben átvészelhető a megváltozott élethelyzet.

Ráadásul az októberre áttett UB-ről szóló okfejtése is nagyon érdekes, valóban különleges élmény lesz a versenyen rendszeresen részt vevőknek!

FUTNIMENTEM.HU

Evetovics-Balla Hajnalka írása most leginkább hölgyeknek szól: örömmel olvastam, hogy az intervall futás a számos pozitív hatása mellett még izomnövelő is!

KTEKOSAR.HU

Végül, de nem utolsósorban olyan futóiskolás videót ajánlok, amely alapján kedvet kaptam rá, hogy a kertben elvégezzem a gyakorlatokat. Mindössze négyperces videó, egyszerű és nagyon hasznos!

 

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Olcsó cuccnak….

KREMLICZA LEVENTE

Habár a versenyek elmaradnak, a tavaszi futószezon akkor is elkezdődött, és ilyenkor a legtöbb futó beszerzi az új darabokat a futócuccgyűjteményébe. Egy új rövidnadrág, egy új póló, de akkor már fejpánt is, hopp, egy új kulacs, kompressziós zokni, és egyszer csak arra eszmélünk, hogy egy banánköztársaság éves büdzséjét hagytuk a boltban. Ez még talán nem is akkora baj, de érdemes tudatosan, átgondoltan vásárolni, mert ha mindent megveszünk, ami megtetszik, könnyen csődbe mehetünk, s egy idő után a lakásban sem marad másnak hely.

Én a jó minőségű, tartós dolgok híve vagyok, inkább fizetek picit többet egy-egy darabért, ami sokáig jó lesz, és kényelmes. Ez környezettudatosabb is, hiszen minél ritkábban kell lecserélni, annál kevesebb terméket fogyasztunk el. A minőség nem feltétlenül drága is, az egyik legtartósabb és legjobb zoknim mindössze 1700 forint volt, és jó akciókat is ki lehet fogni, ha nem ragaszkodunk mindenből a legújabb szériához. Viszont fordítva is igaz: a márkás, drága termék nem feltétlenül jó minőségű is. Érdemes több oldalon megnézni az értékeléseket, megkérdezni a futótársak véleményét az adott holmikról. Persze kezeljük fenntartásokkal a tapasztalatokat, mert nem vagyunk egyformák. Egy-egy márka nagyköveteitől is érdemes lehet segítséget kérni, tapasztalatom szerint reális tanácsokat szoktak adni, és nem akarják ránk sózni az adott termékeket. Természetesen a saját tapasztaltaink alapján tudjuk legjobban összeállítani a saját kollekciónkat, de sok időt és pénzt spórolhatunk meg, ha utánanézünk, mit is vennénk meg. A futócuccok gyűjtése jó buli, s nem is baj, ha több van a kelleténél, de vásároljunk tudatosan és okosan.

 

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.