BLOGRA FUTOTTUNK

BLOGRA FUTOTTUNK Ne fájjon a futás...

Megjöttek a mínuszok, de futni továbbra is érdemes! Blogszemlénkben egy nőknek szóló, remekül felépített írást ajánlunk a téli futásról, de szó lesz a fájdalomról és görcsökről is.

FUTÁSRÓL NŐKNEK:

AJAKÁPOLÓRA SZÜKSÉG VAN?

Az e heti blogszemlét egy nagyon jól összerakott, kifejezetten nőknek szóló cikkel kezdeném: szépségápolási trükkök, és egyéb tanácsok a téli futásokhoz. A cikk írója kitér a bőr, a haj védelmére, és milyen jó volt olvasni, hogy nemcsak én viszek magammal ajakápolót a kocogáshoz, hanem mások is… Pedig mennyit cikiztek már engem emiatt, hogy ez mindig van nálam.

Én is futok télen, és mindig érnek új tapasztalások, amiket a későbbiekben tudok kamatoztatni. Például, hogy a kompressziós övbe elhelyezett innivaló a futópulcsi alatt langyos tud maradni. Aztán, hogy a müzliszeletek a hidegben sajnos nagyon bekeményednek – ez ügyben kétszer jártam már pórul, az egyiket épp csak kapargatni tudtam a fogammal. Választanom kellett, hogy éhen maradok, vagy futás után rögtön mehetek fogorvoshoz. Inkább éheztem…

Aztán az is kiderült, hogy az új telefonom nem szereti a hideget, s megkergül a táv felénél. Lehet, ha nem vettem volna elő futás közben akkor a pulcsim alatt működőképes marad, de fotóznom kellett, s megnézni, hogy hol is tartok. Itt el is szállt a futóapplikáció, és minden egyéb is.

A másik cikk is nagyon találó, a címe: Ne húzd fel a futót!

Már azt is imádtam, ahogy a cikk elkezdődik, ugyanis nagyon magunkra ismertem.

Mi, futók állandóan arról beszélünk, hogy ki, mikor, hol és mennyit futott. És majd hol és mennyit fut legközelebb s a távoli jövőben. Edzések, versenyek, cuccok és minden, ami a futással kapcsolatos.

Kifogyhatatlanok vagyunk a témában, és a „nem futó” környezetünk időnként ezt nehezen bírja. Viszont tőlünk is tudnak olyat kérdezni, hogy a hajunk égnek áll 🙂

 

RUNNER’S WORLD MAGYARORSZÁG:

KIS-SZÉNÁS-KÖR KIPIPÁLVA!

Ebben az anyagban a futás közben jelentkező fájdalmakkal kapcsolatosan olvashatunk, melyiket kell komolyan venni, mikor kell tudni megállni, és melyikkel muszáj edzéseket kihagyni, illetve olyan gyakorlatokat mutatnak be, amikkel csökkenthetőek a fájdalmak.

A másik cikk, amit még innen hoztam nektek, beszámoló a Kis-Szénás Kör teljesítéséről (31 kilométer, 895 méter pozitív szintemelkedés). Ezt azért tartom fontosnak, mert írója kénytelen volt feladni a Piros 85-öt, de azt a kudarcot sikeresen elengedte, s ebben a hidegben, átizzadt ruhákkal, hideg izotóniás itallal sikeresen lefutotta a Szénás-kört.

 

SPORTORVOS.HU:

GÖRCS ELLEN KEND A BŐRÖDET

Mivel vannak időszakaim, amikor szinte állandóan görcsölnek a lábaim, kicsit utánanéztem, mit tudok ez ellen tenni. Természetesen szedek magnéziumot, de ennek ellenére időnként ez sem hat, jön a görcs TRX alatt, vezetés közben, otthon, mindenhol.

Nos, találtam egy elég kimerítő anyagot a magnéziumnak az izmokra, sportteljesítményre gyakorolt hatásával kapcsolatosan. Ami érdekes, hogy a szájon át bevett magnézium nem olyan hatékony, mint a bőrön keresztül felszívódó (!) magnézium. Én nem is tudtam, hogy ilyenek egyáltalán léteznek, de van magnéziumolaj, és -krém is.

S végül, de nem utolsósorban a jótékonysági Mikulás-kocogásra hívnám fel a figyelmet, amellyel a Csodalámpa Alapítványt igyekeznek támogatni a szervezők! Az esemény december 9-én lesz, részleteket a futóverseny honlapján lehet olvasni.

Mindenkinek kitartást és erőt a hidegben való futáshoz – mert a lényeg ebben az időben is: fussatok, fusssatok!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.