Ferenczi István reméli, mosolyogva ér célba

A Korinthosz 160 teljesítése után az Ultrabalaton a következő nagy célja a korábbi válogatott labdarúgónak, aki erőnléti edzőként dolgozik, s a verseny másnapján már utazik is Pécsre.

Péntek, szombat: Ultrabalaton. Vasárnap: Pécs–Siófok.

A következő hétvégéje sem telik unalmasan Ferenczi Istvánnak, a korábbi válogatott labdarúgó a Korinthosz 160 teljesítése után az Ultrabalatonon is próbára teszi magát.

„Kicsit izgatott is vagyok – kezdte érdeklődésünkre az NB II-es Siófok erőnléti edzőjeként dolgozó Ferenci István. – Blaskó Misi barátom nemrég teljesítette a Privát Ultrabalatont, ő mondta, hogy kicsit változott az útvonal: az északi parton több a szintkülönbség, mert a szigligeti várhoz is fel kell futni. Nagyon várom a versenyt, óriási megméretés lesz!”

Ferenczi István hozzátette, szeretne szintidőn belül célba érni, egyúttal egy álomidő is ott van a fejében, de nem szeretné elárulni, mert ilyen hosszú távon nem is lehet nagyon tervezni.

„Az Ultrabalatonon Blaskó Misi barátnője lesz a biciklis kísérőm, ami nagyjából egy hete dőlt el. Mondta, hogy szeretne velem végigmenni a távon, én pedig nem ellenkeztem. Óriási segítség, hogy ő ott lesz mellettem, emberileg is, no meg így nem a hátizsákomban kell cipelnem a különböző felszereléseket. Remélem, a végén mindketten mosolyogva érünk be a célba – mondta a 43 éves Ferenczi István, aki alapvetően erőnléti edzőként segíti a Siófokot, ám két bajnokin és egy Magyar Kupa-meccsen is keretben volt, mint ahogy vasárnap és várhatóan jövő vasárnap is a meccskeret tagja lesz. – A Korinthoszon ez úgy nézett ki, hogy szombat reggel beértem, autóba ültem, már mentem is Siófokra, ahol pihentem egy órát, az edzést követően pedig indultunk Szegedre kétnapos útra, míg a jövő héten az Ultrabalaton másnapján megyünk Pécsre.

Egy kicsit meg voltam rogyva, amit én nem láttam annyira magamon, de a többiek azt mondták, látszott a fejemen, hogy nem vagyok tökéletesen kipihent…”

Blaskó Mihály és Ferenczi István

Ami a futballt és a futást illeti, Ferenczi István hozzátette, némiképp nehezítette a felkészülést, hogy másfajta munkát kíván a csapattal edzés és a futás, de bízik benne, hogy ez nem befolyásolja a teljesítményét.

„Most, hogy tagja vagyok a keretnek, nem is az edzőkkel, hanem a játékosokkal öltöztem, és újra fiatalnak érezhettem magam közöttük – pedig ha az első randim úgy alakul, az apjuk lehetnék. Fantasztikus érzés volt újra az öltözőben lenni – mondta Ferenczi István. – Így, hogy Siófokon dolgozom, a hosszú futásaimat a Balaton partján teljesítem, illetve ezen a nyáron többet bicikliztem, mint korábban, amit szintén a Balatonnak köszönhetek – többször volt, hogy a két edzés közötti pihenőben elmentem bringázni. Az Ultrabalatont úgy tervezem, hogy csütörtök este már átmegyek Balatonfüredre, ott töltöm az éjszakát, reggel pedig jöhet a rajt!”

Az érettségi miatt kihagyja az Eb-t, de a világbajnokságon nagy céljai vannak
Videók segítségül a Kinizsi Százas teljesítéséhez
Dilemmázik, melyiket erőltesse: az aszfalt az elsődleges, de terepen eredményesebb
Sportfesztiválok jönnek a diáksportban
A kínai nagy faltól az Antarktiszig: versenyek, élmények hét kontinensen