BLOGRA FUTOTTUNK Új év, új cél, új kihívás

A január futókörökben természetesen az évértékelések hónapja is egyben, blogszörfösünk jó néhány összegző írásra bukkant a virtuális térben.

Újév napján megszakítottam a futásmentes időszakot – szerintem elég időt kapott az allergia, hogy elmúljon, de mivel újra meg újra visszajött, besokalltam. Megnéztem a Garmin-naptáramat, és akkor szembesültem vele, hogy decemberben egyetlen napon sem futottam. Ezért úgy döntöttem, hogy az orvos által javasolt kezelés kiegészítéseként megnézem, mit szólnak a kiütések az izzadtságterápiához, merthogy biztos voltam benne, január elsején elmegyek futni. Dél körül indultam el, és nagyon furcsa volt a 14 Celsius-fokos meleg, jólesett alig felöltözve beszívni a friss levegőt. Abban maradtam magammal, hogy annyit megyek, amennyi elsőre jólesik, aztán azon vettem észre magam, hogy kaptatok felfelé az erdőbe. Nem is érdekelt a tempó, csodás volt újra a levegőn sportolni. Alig találkoztam emberekkel, csak a szilveszteri buliból hazaindulók voltak az utcán. Annyira jólesett az újévi futás, hogy másnap is nekiindultam, azzal a tudattal, hogy ha sikerül viszonylag normális tempót tartani, letudom az instant futásomat, és öt kilométernél lenyomom az órám.

Decemberben, amikor neveztem, még azt hittem, hogy sima ügy lesz, annyi volt a cél, hogy minél jobb idővel fussam le az öt kilométert (akkor még nem is sejtettem, milyen jó, hogy nem hosszabb távra neveztem).

A nyavalyás allergia miatt viszont kényszerpihenőre kerültem, és lassan lejár a határidő, hogy feltöltsem a teljesítés adatait. Mivel nem volt alkalmam kikísérletezni a viszonylag sík öt kilométeres szakaszt, maradt a dimbes-dombos szokásos útvonal. Ugyan meredek átlagpulzussal, de nagyjából elégedett voltam ennyi kihagyás után a teljesítéssel, így ha néhány napon belül nem tudok még javítani rajta, akkor is van mit feltöltenem a Run Free-nek!

Jó volt sportolással kezdeni az évet, remélem, az egész évem sportban gazdag lesz!

Az allergia szerencsére nem lett rosszabb a futástól, bízom benne, hogy most már tényleg elmúlik, és rendesen a lovak közé csaphatok, nyargalhatok kedvemre!

IRUNMOM (Facebook)
Túróczi Réka a korábbi bemelegítős posztja után most a lenyújtáshoz mutat remek gyakorlatokat videójában. A rövid feladatsor nem vesz hosszú időt igénybe edzés után, viszont végtelenül hasznos!

FUTNIMENTEM.HU

Evetovics-Balla Hajnalka évértékelőjét olvashatjuk, amelyből kiderül, hogy a döcögős évkezdés után szépen felépített edzéstervvel nagyon jól felhozta magát; egyre stabilabban futott, ennek köszönhetően jöttek az eredmények is! Edzőként is van mire büszkének lennie, így nagyon bizakodó a 2022-es évvel kapcsolatban!

SZUFLAVEDER.HU
A szerző a korábbi bemelegítő 18 kilométeres túrázás után belevágott a négynaposra tervezett Kéktúra-szakaszok teljesítésébe. Mivel ez még a nyáron történt, megküzdött a meleggel, és bizony a hátizsák is meglehetősen nehéz volt, ám így is teljesítette az összesen 156 kilométert! A folytatáshoz jól jönnek majd az ekkor megszerzett tapasztalatok.

RUNBABYRUN.BLOG.HU
Vincze Zsófi évzáró írásából kiderül, hogy hála a kitartó munkának, voltak sportsikerek bőven – szakmailag is tudott fejlődni, és edzőként is remek évet zárhatott!

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Edzeni akár egy farönkkel is lehet!

KREMLICZA LEVENTE

Edzeni bárhol lehet, tartja a mondás, és valóban így van. Anno, amikor street workoutozni kezdtem, még nem volt ilyen sok kondipark, ezért sokszor játszótéren edzettünk este, hosszabb utazásnál pedig kővel, vizes palackkal megtöltött hátizsákkal és farönkökkel. Kis kreativitással és néhány egyszerű eszközzel otthon is lehet megfelelő erősítő edzést végezni. A súllyal töltött hátizsák itt is jól jön, ahogy a gumiszalagok és a kerti hintaállvány is. A hétköznapi tárgyak is segítségünkre lehetnek, egy szék vagy kisebb szekrény például, ezekkel nehezíthetjük vagy könnyíthetjük a fekvőtámaszokat, plankgyakorlatokat és sok mást. Két szék között már tolódzkodni is lehet vagy gyakorolni a térd-, illetve lábtartásokat. Kertes házban pedig szinte végtelenek a lehetőségek, a nehezebb kalapáccsal, néhány kővel, rönkkel vagy földdel töltött zsákkal is kőkemény tréninget lehet végezni. Szóval, nem kell elkeseredni, ha valaki nem tud edzőterembe járni, heti háromszor fél vagy egy óra otthoni edzés is sokat ad az egészségünkhöz, erőnlétünkhöz.

Imádja az edzéssel járó endorfinlöketet Jon Bon Jovi
Hogyan segíthetnek a sportklubok az iskolások mozgásra ösztönzésében?
A pózolás művészetének elsajátítása nélkül nem lehet versenyt nyerni
Tekerj otthon, sportolj akár esőben is
Idén is minden adva volt a jó élményhez a Vivicittán