Napi tíz perc torna is sokat segít

Ha a járványhelyzet következtében lakásunkban, házunkban ragadtunk, de az otthoni munkavégzés és a gyerekek mellett nem marad elég időnk a testmozgásra, akkor is felesleges kétségbe esni.

Az otthoni tornával vagy workouttal nem feltétlenül kell leizzadásig kínoznunk magunkat. A szakértők szerint tíz perc mozgás is elegendő lehet, legalábbis több mint a semmi. Ezzel persze nem azt mondjuk, hogy aki a kemény edzéseket szereti, húzza be a kéziféket. Sőt, otthon is mozogjunk minél többet, ám ne lógassuk az orrunkat, ha néha csak tíz percünk marad átmozgatni a testünket, mert jóval többet ér, mint amennyit gondolnánk.

 

Jobb, mint a semmittevés

A titok nyitja a pozitív gondolkodás! Ha a nap végén arra gondolunk, hogy legalább hatszáz másodpercet sikerült mozognunk, és ezzel jót tettünk a lelkünknek és a testünknek, másnap elég erőnk lesz ahhoz, hogy újra nekivetkőzzünk a „mozgásprojektnek”. A Neuropsycholigiában publikált tanulmány szerint ugyanis napi tíz perc laza vagy intenzív mozgás is sokat javít az agyműködésen, és ezáltal egészségi állapotunkon is. A szerzők hozzáfűzik, egy nap alatt természetesen nem váltjuk meg a világot, ám elegendő erőt meríthetünk a folytatáshoz. Ha sikerül hosszú távon fenntartanunk ezt a tíz percet, csakis előnyünk származhat belőle.

 

Újratölthető elemek

A nyúlfarknyi testedzés egyik legfontosabb hatása, hogy hamar feltöltődünk. A testmozgás azonnali következményét már sokan feljegyezték, ennek ellenére újra leírjuk: élesebben vág az eszünk, nagyobb lesz az önbecsülésünk, mélyebben alszunk, és jobb lesz a hangulatunk.

Nézzük, miket kínál az internet!

  • Könnyű, tízperces torna elfoglalt anyukáknak: parenting.com
  • Gyors yo-yo gyakorlatok: oprah.com
  • A legjobb tízperces workoutok összegyűjtve egy helyen (irodai tornát is beleértve): health.com
  • Tízperces repülőtéri workout: fox.com

 

Sok kicsi sokra megy

Általános nézet, hogy legalább 21 napra van szükségünk, hogy egy cselekvés szokássá váljon. A tudományos valóság szerint azonban 21 nap a minimum, bár ez egyénenként változhat. A szakemberek úgy vélik, ha kicsivel több mint két hónapig kitartunk, már nem kell aggódnunk, hogy egyik napról a másikra elmegy a kedvünk a mozgástól.

 

 

Fontos, hogy ne tervezgessünk előre, és ne akarjunk megvalósítani elérhetetlen célokat! Ne ígérjünk meg senkinek – főként magunknak – semmit, ne akarjunk egy egész életre szóló életmódbeli változást elérni, mert ha egyszer úgy alakul, hogy le kell térnünk a kijelölt útról, nagy csalódás ér bennünket. Ha netán egyik nap kihagyjuk a tízperces etapot, ne frusztráljuk magunkat, inkább gondoljunk arra, hogy a mozgás örömét és az addig elért sikereinket (jókedv, alacsonyabb vérnyomás) senki sem veheti el tőlünk.

 

Segít az internet!

Nem kell túl nagy erőfeszítést tennünk, hogy rábukkanjunk valami hasznos anyagra az interneten. Az okostelefonon vagy laptopon nézhető edzéseket bármelyikünk elvégezheti, és még csak túl sokat sem kell keresgélnünk. A legfontosabb azonban, hogy ne azért végezzünk rendszeres testmozgást, mert utáljuk a testünket, hanem azért, mert szeretjük. Ha ezt megértjük, soha többé nem mondunk le erről a tíz percről.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.